Màster Universitari en Gestió Cultural

Tipus de programa
Màsters oficials
Durada
2 semestres
Crèdits
60 ECTS
Preu
120,00€ / ECTS x 60 = 7.200,00€ (+ 480,00€ Drets d'Admissió). *Preus corresponents a l’any acadèmic 2021-2022.
Places
65
Horari
Les classes s'imparteixen de dilluns a divendres de 16.30 a 20.30 h
Idioma
Castellà
  • Inici
  • Presentació
  • Pla d'estudis
  • Pràctiques
  • Prerequisits i admissió
  • Beques i finançament
  • Preguntes freqüents

Per què aquest programa?

Màster acreditatiu

És un màster universitari amb reconeixement oficial.

Professors en actiu

Aprendràs de professors que treballen en el sector cultural i lideren projectes innovadors i creatius.

Habilitat per al futur

Posem èmfasi en les habilitats d’emprenedoria, lideratge i innovació, que són la clau per als gestors culturals del futur.

Pràctiques professionals

Podràs fer pràctiques en institucions com el Sónar, The Project, el MACBA, l’Instituto Cervantes, l’AECID, el CCCB, el Museu Nacional d’Art de Catalunya, la Fundació Antoni Tàpies, La Fura dels Baus, el Museu del Modernisme, Art Barcelona, la sala Hiroshima, el Mercat de les Flors, la Fundació Catalunya Cultura o el Cercle del Liceu, entre d’altres.

Visites especials

Coneixeràs la gestió d’institucions com la Fundació Gala - Salvador Dalí, el Museu Nacional d’Art de Catalunya, el CaixaForum, el Gran Teatre del Liceu, el Palau de la Música, entre d’altres, sota el guiatge dels seus directors i responsables en visites especials als equipaments.

Classes magistrals

Assistiràs a classes magistrals amb professionals internacionals com Beatrice Burrows, de la Tate Modern; Jasper Parrott, gestor cultural internacional, i Krzysztof Zanussi, director de cinema polonès.

Presentació

Curs 2020-2021: 20ª edició

Comença la teva formació com a gestor cultural i posiciona’t en un sector emergent que genera llocs de treball. El Màster Universitari en Gestió Cultural de UIC Barcelona es desenvolupa amb un enfocament pràctic i una clara vocació internacional.

Coneixeràs a fons els processos de treball dels serveis i productes culturals des d’una perspectiva orientada a l’emprenedoria. A més de les assignatures instrumentals, el programa inclou matèries perquè fomentis el lideratge i l’ús de noves tecnologies.

També aprofundiràs en les dinàmiques de treball dels dos itineraris d’especialització: arts visuals i patrimoni cultural, i indústries culturals creatives. Tot això, perquè adquireixis un perfil polivalent i multidisciplinari i desenvolupis la teva feina en l’àmbit de les polítiques, les institucions i els projectes culturals. Aquest màster està estretament vinculat a Barcelona, amb una oferta cultural de primer ordre i projectes d’impacte internacional.

Les classes s’alternaran amb study visits on tindràs l'oportunitat de visitar equipaments i institucions culturals i aprendre dels seus directius. A més tindràs classes magistrals i workshops impartides per experts nacionals i internacionals.

* Aquest màster és una titulació oficial de postgrau adaptada a la normativa de l’espai europeu d’educació superior, i amb l’avaluació de qualitat de l’Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya i de l’Agència Nacional d’Avaluació de la Qualitat i Acreditació

Objectius

A UIC Barcelona et donarem les eines necessàries per convertir-te en gestor cultural.

Els objectius del Màster són:

  1. Oferir una reflexió teòrica sobre la cultura al segle XXI i la seva incidència social.
  2. Donar a conèixer els elements que configuren les polítiques culturals a escala local, nacional i internacional.
  3. Ensenyar a analitzar el teixit cultural d’una societat i formular diagnòstics que n’identifiquin les necessitats i oportunitats.
  4. Ensenyar a aplicar les eines de gestió en temes de finançament i gestió econòmica, recursos humans, màrqueting i comunicació, programació i producció cultural.
  5. Fomentar les habilitats personals per a l’emprenedoria.
  6. Donar a conèixer la gestió específica de cada sector cultural.
  7. Ensenyar a avaluar programes i projectes culturals.
  8. Introduir l’alumne en la pràctica professional.
  9. Fomentar el sentit de responsabilitat social i el compromís ètic.

A qui s’adreça. Perfil d’ingrés

Aquest màster és per a tu si tens una titulació universitària (amb experiència laboral o sense) i t’interessa analitzar els problemes que planteja la gestió cultural.

Està especialment indicat per a:

  • Joves acabats de titular que vulguin formar-se com a gestors culturals.
  • Professionals en actiu o amb diversos anys d’experiència que vulguin millorar la seva formació en àmbits de la gestió, metodologies o processos de gestió.

Alumnes

Competències. Perfil de sortida

Està concebut per proporcionar i desenvolupar gradualment en els alumnes les habilitats i les competències específiques pròpies de la gestió cultural, entre les quals destaquen:

  1. Analitzar el teixit cultural d’una societat i formular diagnòstics que n’identifiquin les necessitats i oportunitats.
  2. Dissenyar, programar, gestionar i avaluar projectes culturals.
  3. Crear, gestionar i liderar equips humans interdisciplinaris.
  4. Gestionar i recollir recursos econòmics en el marc de projectes, empreses i institucions culturals.
  5. Dissenyar estratègies de màrqueting i comunicació en l’àmbit de la cultura.
  6. Conèixer i aplicar de les noves tecnologies en el procés de gestió, producció i difusió de la cultura.
  7. Enfortir el sentit de responsabilitat social i el compromís ètic. 

Acreditació acadèmica

Màster Universitari en Gestió Cultural per UIC Barcelona. 

Direcció i coordinació

Direcció

Dra. Marta Crispí i Cantón

Coordinació acadèmica

Naghieli Amarista

Pla d'estudis i assignatures 2020-2021

Assignatures del curs 1 Tipus Període ECTS
Institucions i Polítiques Culturals Tipus: OB Període: Primer trimestre ECTS: 3
Instruments per a la Gestió de la Cultura Tipus: OB Període: Primer trimestre ECTS: 3
Màrqueting Cultural Tipus: OB Període: Primer trimestre ECTS: 3
Societat i Cultura al Segle XXI Tipus: OB Període: Primer trimestre ECTS: 3
Aspectes Jurídics de Museus, Fundacions i Empreses Culturals Tipus: OB Període: Segon trimestre ECTS: 3
Comunicació i Informació Cultural Tipus: OB Període: Segon trimestre ECTS: 3
Creació d'empreses Culturals Tipus: OB Període: Segon trimestre ECTS: 3
Finançament Cultural Tipus: OB Període: Segon trimestre ECTS: 3
Lideratge, Cultura i Noves Tecnologies Tipus: OB Període: Tercer trimestre ECTS: 3
Tipus: OP Període: Tercer trimestre ECTS: 9
Gestió de la Indústria Audiovisual Tipus: OP Període: Tercer trimestre ECTS: 3
Gestió de la Indústria Editorial Tipus: OP Període: Tercer trimestre ECTS: 3
Gestió de les Arts Escèniques Tipus: OP Període: Tercer trimestre ECTS: 3
Gestió de les Arts Visuals Tipus: OP Període: Tercer trimestre ECTS: 3
Gestió del Patrimoni Cultural Tipus: OP Període: Tercer trimestre ECTS: 3
Gestió i Comissariat d'exposicions Artístiques i Béns Patrimonials Tipus: OP Període: Tercer trimestre ECTS: 3
Projecte Cultural (TFM) Tipus: TF Període: Anual ECTS: 12
Pràctiques Tipus: PR Període: Anual ECTS: 12
  • ECTS: European Credit Transfer System
  • Període: període del calendari
  • (a): assignatures impartides en anglès

Professors

Remedios Agulles

Societat i Cultura al segle XXI

És professora ajudant doctor a la Facultat d’Humanitats (UIC Barcelona) i col·labora en la recerca de l’Institut d’Estudis Superiors de la Família (IESF) a la mateixa universitat. És llicenciada en Filosofia per la Universitat de Navarra i doctora per la Universitat Internacional de Catalunya. Té publicacions en l’àmbit de les empreses de serveis, les empreses familiars i la cura de les persones en l’àmbit familiar. És membre del grup de recerca SARX d’Antropologia de la Corporalitat (GRC). Anteriorment, ha treballat com a investigadora en el Departament d’Iniciativa Emprenedora de la IESE Business School (2006-2013). Els seus camps d’interès actuals són la cura en l’àmbit domèstic, l’ésser humà com a ésser dependent i la corporalitat.

Mónica Amor

Gestió de la Indústria Audiovisual (anglès)

És una executiva amb quinze anys d’experiència en els mitjans de comunicació. Té un MBA per la Universitat CEU San Pablo de Madrid, un màster en Producció Audiovisual i una llicenciatura en Comunicació Audiovisual per la Universitat Complutense de Madrid. Actualment, és la gerent de comptes i serveis empresarials de TV3. Anteriorment, va ser gerent de comptes a Activa Multimèdia Digital a càrrec de diversos projectes comercials. Va ser la productora de documentals i informes sobre Canal Natura, i va ser coordinadora de producció per Walt Disney Company. Va fer les pràctiques en Producció de Notícies a Canal +, TVE i TVG (Televisió de Galícia).

Jordi Auladell

Creació d’Empreses Culturals

Doctor en Prehistòria, Història Antiga i Arqueologia (UB). Màster en Direcció i Administració d’Empreses (EAE-UPC). Tècnic de patrimoni cultural i investigador universitari (1990-2001), consultor financer, d’organització i qualitat en PIME (2001-2005). Des del 2005 exerceix com a gestor econòmic del sector cultural a la Generalitat de Catalunya.

Miquel Bastons

Instruments per a la Gestió de la Cultura

Doctor en Filosofia per la Universitat de Navarra i doctor en Direcció d’Empreses per l’IESE. Professor agregat de UIC Barcelona. Ha estat degà de la Facultat de Ciències Econòmiques i Empresarials de UIC Barcelona. Autor de llibres i articles especialitzats en el procés de presa de decisions a les organitzacions.

Joaquina Bobes

Màrqueting Cultural. Projecte Cultural

Llicenciada en Història, amb l’especialitat de Prehistòria i Arqueologia, per la Universitat d’Oviedo. Màster en Gestió Cultural per la Universitat de Barcelona. Executive MBA, per l’Eada Business School. Estudis de Postgrau al Departament d’Arqueologia de la Universitat de Newcastle upon Tyne (Regne Unit) i al Departament de Gestió i Política Cultural de la City University (Londres, Regne Unit). Sòcia fundadora de la consultora ARTImetría, empresa especialitzada en la planificació estratègica i el màrqueting de la cultura. Des del 1998, és gerent i consultora sènior de l’empresa. Coautora del Manual de tiendas de museos (Editorial Trea, 2014).

Cristina Calvet

Aspectes Jurídics de Museus, Fundacions i Institucions Culturals

Advocada especialitzada en dret de la propietat intel·lectual. Fa més de 12 anys que exerceix com a advocada en el sector artístic i cultural. Ha estat assessora de l’Associació Professional de Representants, Promotors i Mànagers de Catalunya (ARC); va treballar al Fòrum Universal de les Cultures de Barcelona com a advocada assignada al Departament de Producció d’Espectacles. Actualment treballa treballa a l’Associació d’Actors i Directors Professionals de Catalunya (AADPC) proporcionant assessorament legal en l’àmbit de les arts escèniques. En la seva trajectòria docent cal destacar que ha estat membre del Comitè Científic i professora del Màster en Drets de la Propietat Intel·lectual i Industrial del Col·legi d’Advocats de Barcelona; ICAB.

Paz Gaspar

Gestió de la indústria editorial (anglès)

Gerent superior amb una àmplia experiència professional en els sectors editorials, màrqueting, publicitat i comunicació, en els quals fa 28 anys que treballa, tant en empreses nacionals com internacionals: Grup Planeta, Orbis-Fabbri (Grup RCS), La Página, Wunderman (Grup Young & Rubicam) i Teleaction, com també en institucions com el Comitè Organitzador des Jocs Olímpics del 1992. Gaspar és llicenciada en Publicitat i també ha fet un curs d’edició professional a la Universitat de Stanford i el Programa de Direcció General que imparteix la IESE Business School.

Ainhoa González Graupera

Gestió de les Arts Visuals (castellà)

Llicenciada en Història de l’Art i Màster en Museologia i Gestió del Patrimoni Cultural per la Universitat de Barcelona. Ha fet els cursos de Doctorat en Història, Teoria i Crítica de les Arts, i ha obtingut el Diploma en Estudis Avançats (DEA). Entre el 2004 i el 2016 ha treballat al MACBA, com a conservadora adjunta de la col·lecció. Així mateix, ha treballat en empreses de transport d’obres d’art i muntatge d’exposicions, i ha col·laborat amb galeries i artistes.

Miguel López-Remiro Forcada

Societat i cultura al segle XXI

És llicenciat en Ciències Econòmiques i doctor en Filosofia per la Universitat de Navarra. Té un MBA per l’IESE i és el primer espanyol graduat en el Getty Leadership Institute de la Claremont University de Los Angeles; investigador convidat i professor a la Universitat de Califòrnia, San Diego; col·laborador del Museu J. Paul Getty de Los Angeles; subdirector del Museu Guggenheim de Bilbao i director fundador del Museu de Navarra. És l’editor, amb drets a escala mundial, de l’antologia de textos de Mark Rothko, Yale University Press i Flammarion. Professor d’Arts a la Universitat de Navarra. Professor a l’ISEM Business School, on també realitza estudis de creativitat i direcció. Paral·lelament desenvolupa una carrera com a assessor d’art independent, economista de cultura, emprenedor artístic i comissari de prestigioses institucions i col·leccions.

Àngel Mestres

Lideratge, Cultura i Noves Tecnologies

Director general de Trànsit Projectes (www.transit.es). Consultor a Innovación, Transferencia y Desarrollo (www.e-itd.com). Coordinador acadèmic del Màster en Gestió Cultural de la Universitat de Barcelona. Director de projectes culturals i educatius en l’àmbit europeu i llatinoamericà. Anteriorment, ha estat: director general de DISTESA Grupo Anaya. Director de Comunicació i Recursos Externs de l’Institut de Cultura de Barcelona (ICUB/Ajuntament de Barcelona). Docent en universitats i organitzacions acadèmiques a: Espanya, Xile, l’Uruguai, Cuba, Paraguai, Portugal, el Perú, Andorra, el Marroc, França, Mèxic, l’Argentina. President d’ABACUS Cooperativa.

Jordi Padró

Gestió del Patrimoni Cultural (castellà). Projecte Cultural

Llicenciat en Geografia i Història per la Universitat de Barcelona. Consultor en patrimoni, museologia i turisme cultural. Fundador i director de Stoa, consultoria en patrimoni, museología i turisme cultural. Professor en diversos cursos, postgraus universitaris i seminaris sobre gestió cultural i turística i desenvolupament local. Assessor d’institucions en polítiques culturals i turístiques, programació i producció museogràfica, projectes territorials de dinamització i interpretació dels recursos culturals i naturals.

Christoph Pasour

Gestió de la Indústria Audiovisual (anglès). Projecte Cultural

És productor de televisió. És llicenciat en Història de l’Art i Estudis Audiovisuals per la Universitat Lliure de Berlín (Alemanya) i la Universitat d’Edimburg (Regne Unit). És autor d’articles per a diaris i revistes sobre art de mitjans i cinematografia. Va ser director de projectes i conservador al Museu de Cinematografia a Potsdam, Alemanya; editor comissionat en el departament de cinema de la cadena de televisió cultural 3sat (Alemanya/Àustria/Suïssa). També ha participat en el desenvolupament de guions (ficció/no ficció) per a companyies de producció a Berlín i Hamburg. Ha estat productor/autor de documentals des del 2005 per a companyies de producció a Berlín, Hamburg i Barcelona per a emissores com ART, 3sat, ARD, ZDF, RAI, YLE, TV3.

Antònia Maria Perelló

Gestió i Comissariat d’Exposicions Artístiques i Béns Patrimonials (castellà)

Doctora en Història de l’Art per la Universitat de Barcelona (UB) i actualment conservadora i cap de la Col·lecció del MACBA. Ha estat conservadora d’Exposicions de l’Ajuntament de Barcelona i professora del Màster en Museologia de la UB. De 2007 a 2017 ha estat professora de l’assignatura Gestió de les Arts Visuals del Màster en Gestió Cultural de UIC Barcelona, on actualment és responsable de l’assignatura Comissariat d’Exposicions. Ha impartit classes i conferències a diverses universitats nacionals i estrangeres, ha participat en taules rodones i ha format part de jurats artístics i tribunals acadèmics. Ha comissariat exposicions al MACBA i és autora de projectes itinerants. La seva exposició “Doneu-vos la mà i pugeu a l’infern” i el llibre que l’acompanyava van obtenir el premi ACCA de recerca 2017. Autora de llibres i articles de recerca, regularment forma part de comissions especialitzades de les institucions públiques catalanes sobre mercat i patrimonialització.

Tere Pérez

Comunicació i Informació Cultural

Llicenciada en Medicina i Cirurgia per la Universitat Autònoma de Barcelona. Especializada en Psiquiatría por la Universidad Central de Barcelona i certificat d'Expert en Ceremonial i Protocol del Consell Superior de Relacions Públiques d'Espanya. Es va encarregar del Departament de Relacions Públiques i Premsa del Festival Grec de Barcelona el 1984 i el 1985; del Mercat de les Flors, el 1986; de l’Institut d’Humanitats de Barcelona, el 1987 i el 1988, i del Grup Balañá, entre el 2000 i el 2007. Va ser encarregada de Relacions Públiques i Protocol del COOB’92 (Comitè Organitzador dels Jocs Olímpics de Barcelona) i de l’Olimpíada Cultural entre el 1988 i el 1992, i de la Fundació Teatre Lliure del 1993 al 1998. Des del 1993 és relacions públiques del Centre de Cultura Contemporània de Barcelona.

Wendy Ramírez Simon

Societat i Cultura al segle XXI

La doctora Wendy R Simon (Barcelona, 1980) és llicenciada en Ciències Polítiques i de l’Administració per la Universitat Pompeu Fabra i doctora en Filosofía Contemporània i Estudis Clàssics por la Universitat de Barcelona. És professora associada de la Universitat Abat Oliba CEU i de la Universitat Internacional de Catalunya. També és directora executiva de la Revista d’Història de la Filosofia Catalana de la Universitat Autònoma de Barcelona i membre del consell de redacció de l’Anuari de la Societat Catalana de Filosofía de l’Institut d’Estudis Catalans. És membre del grup d’investigació EIDOS – Hermenèutica, Platonisme i Modernitat de la Universitat de Barcelona i les seves línies d’investigació inclouen els fonaments de la teoría política dels EUA, la filosofia política de la Modernitat i la crisi de les democràcies contemporànies.

Maria Ribas

Comunicació i Informació Cultural

Consultora cultural independent. Màster en Periodisme per El País -Universitat Autònoma de Madrid. Llicenciada en Ciències Polítiques i Sociologia per la Universitat Autònoma de Barcelona. Llicenciada en Estudi dels Mitjans d'Informació por la Universitat Autònoma de Barcelona. Ha treballat per als periòdics espanyols ‘El País’, ‘La Vanguardia’, y ‘El Periódico de Catalunya’. Ha estat Cap de Premsa cultural de Fundació La Caixa (2001-2008). Cap de premsa i relacions públiques en el Museu d'Art Contemporani de Barcelona, MACBA (2008-2012). Des de febrer de 2013 és membre fundador del diari digital catalunyaplural.cat, associat al eldiario.es.

Conxa Rodà de Llanza

Lideratge, Cultura i Noves Tecnologies

Filòloga. Ha treballat en comunicació, edició i arquitectura web durant els últims vint anys. Ha estat directora de Comunicació a l’Institut de Cultura de Barcelona. Cap de projectes de 2006 a 2011 al Museu Picasso i després directora d’Estratègia, Innovació i Transformació Digital al Museu Nacional d’Art de Catalunya, Barcelona (2012-2019). Professora de comunicació de museus al TyPA Lab a Buenos Aires, a l’Argentina (2013-2016). Va iniciar i va ser codirectora del Postgrau en Gestió de Museus de la Universitat Pompeu Fabra (2010-2015) i actualment és codirectora del curs d’especialització d’Estratègia Digital per a Organitzacions Culturals, UOC (Universitat Oberta de Catalunya) i Museu Nacional d’Art de Catalunya (2016-2020). Business Member del Harvard Review Advisory Council i jurat del Premi The Best of the Web del congrés Museums and the Web (2009-2020).

Linkedin: http://es.linkedin.com/in/conxaroda

Blog: http://blog.museunacional.cat/es/author/conxa-roda/

Twitter:@innova2

David Roselló

Institucions i Polítiques Culturals, Projecte Cultural

Director de Nexe Cultural, empresa de gestió de projectes de formació i suport de disseny i l'execució de projectes Polítics i Culturals. Professor en múltiples cursos a Espanya, l’Amèrica Llatina, Europa i l’Àfrica. Consultor en nombrosos estudis, plans estratègics de cultura i projectes culturals. Autor del llibre Diseño y evaluación de proyectos culturales.

José María Sanchis

Gestió de les Arts Escèniques (anglès)

Nascut a València, llicenciat en Dret per la Universitat de Barcelona, especialitzat en Relacions Internacionals, tres anys de preparació per a l’oposició al cos diplomàtic. Treballa en el sector cultural des de 1998, primer al CCCB de Barcelona i, des de 1999, treballa al departament tècnic a l’Auditori de Barcelona. Des de 2003 és responsable de producció de l’OBC amb produccions per, entre d’altres, el festival Sónar, Primavera Sound o el Festival de Peralada. Professor del Màster en Management i Producció Musical de l’ESMUC i de l’assignatura Gestió de les Arts Escèniques Musicals a UIC Barcelona. A més a més, col·labora de manera puntual amb diverses institucions educatives com el IESE, Blanquerna, UPF, UAB, Deusto.

Isabel Villanueva

Lideratge, Cultura i Noves Tecnologies

És llicenciada en Comunicació Audiovisual i també en Publicitat i Relacions Públiques per la Universitat de Navarra. També té el Grau Superior de Música, especialitzat en estudis d’òpera, pel Conservatori Superior de Música del Liceu de Barcelona. Avui dia, Isabel Villanueva ha acabat la seva tesi doctoral, que tracta de les tecnologies de l’òpera, el cinema i els mitjans. Actualment, treballa com a vicedegana de la Facultat de Ciències de la Comunicació a la Universitat Internacional de Catalunya (UIC Barcelona). Les seves àrees d’ensenyament tracten sobre els temes: “So, música i cinema” i “Producció de mitjans i pel·lícules”. Com a professional, ha treballat com a productora, guionista i supervisora musical en diferents canals de televisió nacionals com Telecinco o Antena3.

Pepe Zapata

Gestió de les Arts Escèniques (anglès)

És director de comunicació, màrqueting i públics del Grup Focus. Ha treballat fins al 2017 com a soci i consultor a Teknecultura. Ha estat director de Màrqueting i Comunicació del Mercat de les Flors. Coordinador de la Fundació Alícia (alimentació i ciència) i gestor cultural a la Universitat Pompeu Fabra. Des del 2003 exerceix docència en el MBA, Màster en Administració i direcció d’empreses de la Universitat Pompeu Fabra - IDEC i des del 2004 és ponent convidat en màsters i postgraus de gestió cultural i congressos.

Krzysztof Zanussi

Gestió de la Indústria Audiovisual (anglès)

És productor i director de cinema, teatre i òpera. Va ocupar el càrrec de vicepresident de l’Associació de Cineastes Polonesos entre 1974 i 1981. Ha dirigit el TOR Film Studio de Varsòvia des del 1979. En els últims anys, a part de dedicar-se al cinema també ha estat professor a la Universitat de Silèsia (Katowice, Polònia) des del 1992, i columnista del setmanari polonès Polityka, així com membre del Consell Pontifici per a la Cultura al Vaticà.

Pràctiques

UIC Barcelona disposa d’un ampli programa de pràctiques, que inclou més de 270 empreses i institucions culturals a Barcelona, Espanya i altres parts del món. El perfil d’aquestes és molt ric i engloba companyies de tots els sectors culturals i de volums variats. La relació amb l’empresa està regulada per un conveni que subscriu la Universitat amb l’empresa. 

Aquestes són només algunes de les empreses que tenen conveni de pràctiques amb el Màster Universitari en Gestió Cultural de UIC Barcelona:

Prácticas en empresas del Máster Universitario en Gestión Cultural de UIC Barcelona

Objectius

  1. Conèixer el funcionament d’una entitat o empresa que ofereix productes o serveis culturals.
  2. Conèixer el procés global d’execució d’un producte cultural o servei cultural.
  3. Integrar-se en un equip de treball i aprendre la dinàmica de treball de l’empresa o la institució.
  4. Gestionar un aspecte o una part del projecte o servei d’acord amb uns objectius prèviament fixats.
  5. Desenvolupar la iniciativa i la responsabilitat en la pràctica professional. 
  6. Analitzar l’experiència laboral i reflexionar-hi, i fer una valoració crítica de la tasca que s’ha dut a terme.

Funcionament

Les pràctiques constitueixen un dels pilars del pla d’estudis del Màster Universitari en Gestió Cultural, ja que faciliten a l’alumne integrar-se en una empresa o institució cultural, aplicar els coneixements adquirits al llarg del curs i desenvolupar les competències professionals pròpies d’un gestor cultural. 

Les pràctiques són obligatòries, tenen un càrrega docent de 12 crèdits i equivalen a unes 250/300 hores pràctiques, que es fan durant el curs o bé durant el període estival. El coordinador de les pràctiques supervisa que el pla de treball de cada estudiant estigui relacionat amb objectius del Màster i que li permeti adquirir competències relacionades amb la gestió cultural. Al final de les pràctiques els estudiants presenten una memòria en la qual descriuen el treball i en desenvolupen una valoració crítica.

És altament recomanable que l’alumne tingui un nivell B2 de castellà per fer pràctiques de qualitat a Espanya. Els estudiants hauran de fer un examen de castellà i segons el seu nivell se’ls recomanarà el curs apropiat. Aquest servei està disponible a la Universitat. El nivel de inglés no es obligatorio, però pot retardar el procés de cerca.

Normativa

Sortides professionals

El compromís de UIC Barcelona és proporcionar a l’alumnat la millor preparació acadèmica. Això es complementa amb l’interès per posar al seu servei els instruments adequats que en facilitin la inserció laboral. Els graduats del Màster Universitari en Gestió Cultural adquireixen les competències necessàries per treballar en els àmbits següents:

  1. Gestió de serveis o projectes culturals en l’àmbit públic (tant local, comarcal, autonòmic com estatal) o centres d’administració mixta: administracions, museus, teatres, centres culturals, equipaments multiculturals, etc.
  2. Gestió d’empreses en l’àmbit privat que ofereixen serveis o productes culturals com productores cinematogràfiques, empreses de disseny de continguts culturals per via digital, gestores de projectes de dinamització del patrimoni, galeries d’art, fundacions, empreses dirigides al desenvolupament del turisme cultural, productores de festivals de teatre, cinema o dansa, empreses o ONG dedicades a la cooperació cultural internacional, etc.

Prerequisits i admissió

Proves d'admissió

Prova d'admissió específica, una vegada s'ha examinat la documentació requerida.

Criteris d'admissió

L’accés al Màster està obert a titulats universitaris de qualsevol disciplina. És necessari realitzar una prova d’admissió. S’estudiaran totes les candidatures en què es compleixin els requisits establerts en les vies d’accés. La decisió sobre l’admissió es prendrà en funció dels criteris següents:

  • Expedient acadèmic universitari
  • Curriculum vitae (no cal experiència prèvia, però es valorarà)
  • Resultat de la prova d’admissió
  • Entrevista personal

Beques i finançament

Preguntes freqüents

Màster

  1. Què són els crèdits ECTS?
    El crèdit ECTS (Sistema Europeu de Transferència de Crèdits) és la unitat que serveix per comptabilitzar totes les activitats que duu a terme l’estudiant dins del procés de formació: hores de classe —teòriques i pràctiques—, hores d’estudi, seminaris, treballs, pràctiques i projectes, preparació i realització d’exàmens o altres proves d’avaluació. Cada crèdit ECTS equival a 25 hores de treball de l’estudiant. 
  2. Què és un màster oficial? 
    Un màster oficial és una titulació d’ensenyament de postgrau amb validesa a tot el territori nacional i a tots els països de la Unió Europea que formen part de l’Espai Europeu d’Educació Superior (EEES). Per accedir-hi es requereix tenir el grau acadèmic de llicenciat, diplomat o equivalent o de graduat en el nou sistema d’ES.
    El Màster Universitari en Gestió Cultural de UIC Barcelona és una titulació oficial de postgrau adaptada a la normativa de l’Espai Europeu d’Educació Superior, i amb l’avaluació de qualitat de l’Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya (AQU Catalunya) i de l’Agència Nacional d’Avaluació de la Qualitat i Acreditació (ANECA).
  3. Quina diferència hi ha entre el Màster i els postgraus en Gestió Cultural, Gestió de Patrimoni i Museus i Gestió d’Indústries Culturals?
    El Màster Universitari en Gestió Cultural de UIC Barcelona té una càrrega acadèmica i de treball més gran. Com a conseqüència, ofereix una visió més global de la gestió cultural que es complementa amb el projecte final de màster i les pràctiques professionals.
    Els postgraus, pel seu format més reduït, són una opció òptima per a les persones que compaginen feina i estudi o bé realitzen paral·lelament altres cursos. Estan dirigits a graduats, llicenciats o diplomats que desenvolupen una activitat professional i volen ampliar la seva formació en àrees clau de la gestió cultural. Les assignatures que constitueixen el pla d’estudis dels diferents postgraus formen part del currículum acadèmic del Màster.
    El Màster Universitari en Gestió Cultural de UIC Barcelona és una titulació oficial de postgrau adaptada a la normativa de l’Espai Europeu d’Educació Superior. Els postgraus són, a tota la UE, títols propis de les universitats que els imparteixen.
  4. Les pràctiques són obligatòries? Puc validar la meva experiència professional?
    Les pràctiques constitueixen un dels pilars del pla d’estudis del Màster Universitari en Gestió Cultural, ja que faciliten a l’alumne integrar-se a una empresa o institució cultural, aplicar els coneixements adquirits al llarg del curs i desenvolupar les competències professionals pròpies d’un gestor cultural.
    Les pràctiques són obligatòries, tenen una càrrega docent de 12 crèdits i equivalen a unes 250/300 hores de pràctiques que es fan durant el curs o bé durant el període estival (fins a finals del mes de novembre). A Espanya les pràctiques no solen ser remunerades.
  5. He de parlar castellà o català per fer pràctiques a Catalunya?
    A Catalunya les llengües oficials són el català i el castellà, encara que la llengua vehicular de les institucions públiques és majoritàriament el català. UIC Barcelona recomana conèixer i aprendre les dues llengües. Si l’alumne vol fer les pràctiques a Catalunya, haurà de tenir un nivell mínim B2 d’espanyol entre el mes d’octubre i gener del curs del Màster. En cas contrari, la coordinació del Màster Universitari en Gestió Cultural no li pot garantir que obtingui un conveni de pràctiques a Catalunya.
    UIC Barcelona, a través del Departament d’Idiomes, ofereix cursos presencials i en línia compatibles amb l’horari de classes del Màster que permeten l’aprenentatge de l’espanyol i el català.
  6. Si estic registrat/ada en l’edició en castellà del Màster, puc triar assignatures optatives del Màster en anglès (i viceversa)?
    Els alumnes han d’escollir tres assignatures optatives, que poden ser de l’edició en anglès o en castellà indistintament. No poden escollir assignatures que coincideixin el mateix dia i horari.