Secció

Junta de l’Institute for Multilingualism

Helena Roquet Pugès, directora 
Natalia Evnitskaya, subdirectora
Noelia Navarro, coordinadora acadèmica del Campus Sant Cugat
Sergio Cruz, gestor
Marta Julià, secretària

 

Unitat de Terceres Llengües

Equip docent

Angela Donate Velasco
Antonella Berriolo
Doris Stanger
Gina Grace Arnold
Helena Roquet Pugès
Janine Knight
Joe Barr
Josh Frank
Laura Vincze
Marta Segura Mollà
Martyn Russell Baker
Mireia Ortega Duran
Natalia Evnitskaya
Noelia Navarro Gil
Olena Vasylets
Sally Elizabeth Evans Justamante
Simón Gerardo Acevedo
Suzanne Córdova Martínez
Wendi Smallwood
Yagmur Met

Tècnics lingüístics

Louise Keohane
Tina Louise Fortner

Campus Barcelona

Helena Roquet Pugès
Helena Roquet Pugès

La Dra. Helena Roquet és directora de l’Institute for Multilingualism i del Departament de Lingüística Aplicada de UIC Barcelona, on fa de professora de grau i de postgrau en l’àmbit de l’adquisició de llengües estrangeres. És doctora en Adquisició de Segones Llengües per la Universitat Pompeu Fabra (2011). Actualment, és la directora del màster universitari en Adquisició i Ensenyament de l’Anglès com a Llengua Estrangera a UIC Barcelona. També és membre del grup de recerca emergent GRAM (Grup de Recerca en Adquisició Multilingüe) de la Universitat i ha participat en diversos projectes de recerca finançats d’àmbit nacional i internacional. A més a més, és coinvestigadora principal del projecte Desenvolupament Multilingüe a l’Educació Primària, finançat pel Ministeri de Ciència i Innovació. Les seves principals línies de recerca són l’adquisició de segones i terceres llengües, el bilingüisme i multilingüisme, i l’AICLE (Aprenentatge Integrat de Continguts i Llengües Estrangeres).

Publicacions destacades

Martyn Baker
Martyn Baker

Martyn Baker és professor de l’Institute for Multilingualism de UIC Barcelona des de l’any 1999, i imparteix classes d’anglès a les facultats d’Humanitats, Ciències de la Comunicació, Ciències Econòmiques i Socials, i Educació. També col·labora en els projectes de transferència de divulgació editorial i d’elaboració d’exàmens oficials d’anglès que UIC Barcelona té subscrits amb Santillana Educació. Va començar a impartir classes d’anglès l’any 1987, i l’any 1992 va obtenir el certificat DELTA. Actualment és també professor al Tecnocampus Mataró, de la Universitat Pompeu Fabra (UPF). Ha estat professor de Literatura Anglesa a la UNED (Terrassa) i ha impartit cursos intensius a l’Escola Oficial d’Idiomes (EOI) durant més de 20 anys. També té experiència com a examinador de la prova FCE, de Cambridge English Language Assessment.

Suzanne Córdova
Suzanne Córdova

Suzanne Córdova és professora de l’Institute for Multilingualism de UIC Barcelona des de l’any 2010, i imparteix classes d’anglès a les facultats de Ciències de la Comunicació, Ciències Econòmiques i Socials i Dret. Va començar a impartir classes d’anglès l’any 2000, i el mateix any va obtenir el certificat CELTA. També col·labora en els projectes de transferència de divulgació editorial i d’elaboració d’exàmens oficials d’anglès que UIC Barcelona té subscrits amb Santillana Educació des de fa més de sis anys. Fa més de dotze anys que es dedica a l’ensenyament d’anglès amb finalitats específiques i durant més de deu anys va exercir de traductora autònoma. Actualment també és professora a ESADE Pedralbes i Sant Cugat (des de fa tres anys) a les facultats de Dret i Administració d’Empreses i ha impartit classes en línia a la Universitat Oberta de Catalunya (UOC). Va treballar a NELC (New Executive Language Centre) durant tres anys. També té experiència com a examinadora de les proves FCE i CAE, de Cambridge English Language Assessment.

Natalia Evnitskaya
Natalia Evnitskaya

La Dra. Natalia Evnitskaya és membre de l’Institute for Multilingualism i és la subdirectora del Departament de Lingüística Aplicada de la Universitat Internacional de Catalunya (UIC Barcelona). Desenvolupa la seva tasca docent a la Facultat d’Educació com a professora i formadora del professorat al nivell de grau i màster, i en programes presencials i en línia. Té 15 anys d’experiència impartint docència universitària en les àrees de TEFL i CLIL. La Dra. Evnitskaya té una àmplia experiència en la supervisió d’estudiants de postgrau (màster i doctorat), ha dirigit o codirigit TFM i tesis doctorals des del 2012. Les seves principals línies de recerca són les següents: (a) CLIL, EMI/ICLHE, TEFL, la formació del professorat d’anglès com a llengua estrangera, la interacció a l’aula, la competència interaccional, i l’anàlisi multimodal de la conversa, i (b) CLIL, les funcions cognitives del discurs (CDF), el llenguatge acadèmic en la L2 i la lingüística funcional sistèmica. Ha publicat àmpliament sobre aquests temes i ha participat en projectes de recerca nacionals i internacionals, a més a més de coordinar l’organització de congressos sobre CLIL, EFL i SLA. Ha realitzat estades de recerca predoctorals i postdoctorals a la Universitat de Neuchatel (Suïssa), la Universitat de Viena (Àustria) i la Universitat de Jyväskylä (Finlàndia). Actualment, és la investigadora principal del grup de recerca GRAM a UIC Barcelona.

Publicacions destacades

Janine Knight
Janine Knight

La Dra. Janine Knight és membre de l’Institute for Multilingualism de UIC Barcelona, on desenvolupa la seva tasca docent a la Facultat d’Educació com a professora i formadora de futurs mestres. Té més de 20 anys d’experiència en docència i gestió a l’educació primària, secundària, superior i universitària, concretament en l’àmbit de l’aprenentatge de primeres i segones llengües (alfabetització i aprenentatge d’anglès com a llengua estrangera). Ha estat al capdavant del departament d’alfabetització i llengües d’un centre d’educació superior, ha coordinat programes de suport a l’aprenentatge interinstitucionals i ha supervisat l’ensenyament de llengües en programes adreçats a joves i adults en centres cívics i centres penitenciaris. És doctora per la Universitat Oberta de Catalunya (UOC) i la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) amb una tesi sobre el desenvolupament de l’expressió oral a partir de mètodes en línia d’aprenentatge. Li interessa l’aprenentatge de llengües assistit per ordinador (ALAO), l’enfocament multilingüe en l’aprenentatge i la metodologia basada en l’aprenentatge integrat de continguts i llengua estrangera (AICLE) en l’àmbit universitari.

Publicacions destacades

Doris Stanger
Doris Stanger

 

Doris Stanger és professora a l’Institute for Multilingualism de UIC Barcelona des de l’any 2009. Imparteix classes a la Facultat de Ciències de la Comunicació i a la Facultat de Ciències Econòmiques i Socials. Col·labora en els projectes de transferència de divulgació editorial i d’elaboració d’exàmens oficials d’anglès que UIC Barcelona té subscrits amb Santillana Educació. Fa més de 20 anys que es dedica a la docència de l’anglès com a llengua estrangera; ha treballat a l’Institut Nord-americà (IEN) i ha impartit cursos d’anglès en línia a la Universitat Oberta de Catalunya (UOC). Actualment està cursant el Màster Universitari en Educació i TIC a la UOC.

Anna Girmé
Anna Girmé

Anna Girmé Soler és titulada en Filologia Catalana i postgraduada en Assessorament Lingüístic i Serveis Editorials per la Universitat de Barcelona. Ha treballat en els àmbits tant de la gestió cultural com de l'assessorament lingüístic i la correcció per a editorials i mitjans de comunicació. Des de l’any 2017, treballa a la Unitat de Català com a tècnica d’assessorament lingüístic de llengua catalana i castellana.

Bàrbara Serra Viñals
Bàrbara Serra Viñals

Bàrbara Serra Viñals és titulada en Filologia Catalana i màster en Assessorament Lingüístic, Serveis Editorials i Gestió del Multilingüisme per la Universitat de Barcelona. Ha treballat en la segona edició del Diccionari de l’Institut d’Estudis Catalans i en el projecte del Diccionari del Català Contemporani a l’Institut d’Estudis Catalans (del 2000 al 2006). També ha fet de professora de català i d’espanyol a l’estranger (a Anglaterra i als Estats Units, del 2006 al 2009). I, des de l’any 2010, treballa a la Unitat de Català com a tècnica d’assessorament lingüístic de llengua catalana i castellana.

Laura Vincze

Laura Vincze, doctora en Lingüística (Universitat de Pisa, Itàlia), és actualment professora d’anglès a la Universitat Internacional de Catalunya, on imparteix classes d’anglès acadèmic, anglès escrit, anglès general, anglès de negocis, anglès per a ciències biomèdiques i habilitats lingüístiques efectives. Anteriorment, ha realitzat diversos postdocs a la Universitat de Roma Tre, i a la Universitat de Macerata (Itàlia). Durant els seus postdocs ha treballat en temes relacionats amb l’evidencialitat i l’epistemicitat; i en temes de comunicació multimodal i teoria de l’argumentació. Ha estat membre de l’European Network of Excellence on Social Signal Processing (SSPNet). Laura Vincze és autora i coautora de més de trenta articles en revistes internacionals i actes de congressos i coeditora dels Special Issues “Multimodal Communication in Political Speech Shaping Minds and Social Action” (Springer), i “Conflict and negotiation: Social research and machine intelligence” Computational Social Sciences, (Springer).

Campus Sant Cugat

Yağmur Elif Met
Yağmur Elif Met

Yağmur Elif Met és investigadora i professora a la Universitat Internacional de Catalunya on imparteix docència d’anglès científic i acadèmic. Va obtenir el Doctorat en Comunicació, Educació i Humanitats a UIC Barcelona, amb la tesi “Diferències individuals en l’adquisició de vocabulari en anglès d’alumnes molt joves a Espanya: factors interns i externs” el 2023. Abans dels estudis de doctorat, va obtenir el títol de Màster de la Universitat de Barcelona en Lingüística Aplicada i Adquisició de Llengües en Contextos Multilingües el 2018, després del Bachelor in English Language Teaching (ELT) de la Universitat de Maltepe a Istanbul, Turquia, el 2012. La seva recerca se centra principalment en l’adquisició de l’anglès com a llengua estrangera, amb un èmfasi específic en les diferències individuals (ID) com l’aptitud lingüística, la memòria de treball i els factors afectius, inclosa la motivació d’L2, i el seu impacte en l’aprenentatge de llengües. Participa activament en diversos projectes de recerca, és membre del grup de recerca GRAM de UIC Barcelona. Amb més d’una dècada d’experiència ensenyant anglès com a llengua estrangera (EFL) a diversos estudiants tant a Turquia com a Espanya, la Dra. Met aporta una gran quantitat d’informació pràctica a la seva recerca acadèmica. L’àmplia formació docent de la qual disposa ha contribuït significativament en els seus esforços de recerca, i ha proporcionat perspectives valuoses sobre els processos d’adquisició del llenguatge.

Publicacions destacades

  • Met, Y. E. (2018). The relationship between language aptitude, working memory capacity, motivation and L2 Spanish proficiency of adult learners in an immersion context. Treball de final de màster supervisat per la Dra. Carmen Muñoz i la Dra. Maria del Mar Suárez. Universitat de Barcelona.
Noelia Navarro
Noelia Navarro

La Dra. Noelia Navarro és coordinadora acadèmica al Campus Sant Cugat de UIC Barcelona, on imparteix classes en diversos graus i màsters en Educació sobre els factors cognitius de l’aprenentatge de llengües, i en Ciències de la Salut sobre tipus de recerca i escriptura acadèmica. La seva tesi, titulada “Academic discourse at university: corpus approaches to learner writing” (excel·lent, Cum Laude), es va defensar el juny de 2020 a la Universitat Complutense de Madrid (UCM). Anteriorment es va graduar en Filologia Anglesa a la UCM i va obtenir un Màster en Ensenyament de l’Anglès com a Llengua Estrangera a la Universitat Pompeu Fabra. Les seves línies de recerca són la lingüística de corpus, l’escriptura acadèmica, el multilingüisme i l’aprenentatge integrat de continguts i llengües (ICLHE). Específicament, estudia els diferents gèneres acadèmics i aspectes fraseològics de l’escriptura. Els resultats de la seva recerca s’han publicat en revistes de qualitat com el Journal of Immersion and Content-Based Language Education (Scopus Q1), English Language Teaching (JCR Q2) i RESLA (JCR Q2). Actualment és membre del Grup de Recerca en Adquisició Multilingüe (GRAM) en el qual participa en el Multilingual Development in Primary Education (MuDPrE), projecte de recerca finançat pel Ministeri de Ciència i Innovació.

Publicacions destacades

Marta Segura
Marta Segura

Marta Segura és investigadora i professora a la Universitat Internacional de Catalunya (Barcelona, Espanya). És membre del GRAM (Grup de Recerca en Adquisició Multilingüe). Els seus principals interessos de recerca es troben en l’àmbit de l’adquisició de llengües estrangeres i socials per part de nens en edat escolar (d’infantil a secundària), els efectes del bilingüisme, l’Aprenentatge Integrat de Continguts i Llengua (AICLE) i les percepcions i la formació del professorat. La seva tesi doctoral va examinar els efectes d’un programa soft-CLIL sobre el desenvolupament lèxic per part dels estudiants d’educació infantil, així com les percepcions dels professors preservei i en servei sobre la implementació de CLIL a l’educació infantil per identificar finalment els beneficis potencials, els reptes i les necessitats que té. Actualment participa activament en diversos projectes de recerca amb diferents objectius dins de l’àmbit de la lingüística aplicada: estudiar el desenvolupament multilingüe en l’educació primària de l’alumnat bilingüe català-castellà, desenvolupar una eina a tres bandes (alumnat, professorat i famílies) per avaluar la competència intercultural i plurilingüe en escoles primàries d’alta complexitat i diversitat a Catalunya, i examinar l’ús i els efectes de les eines TIC en aprenents i professorat d’AICLE a tota la UE.

Wendi Smallwood
Wendi Smallwood

Wendi Smallwood és professora d’anglès a l’Institute for Multilingualism de UIC Barcelona des de l’any 2012. Es va llicenciar en ensenyament de la llengua anglesa l’any 1995 a la University of Victoria, Canadà, i l’any 2005 va fer un màster en ensenyament de l’anglès com a llengua estrangera (TESOL) a la Hanyang University. Ha estat professora d’anglès per a estrangers i d’anglès amb finalitats específiques a Canadà, Japó, Corea del Sud i Espanya. També és examinadora oficial de les competències oral i escrita de la prova IELTS (International English Language Testing System), i col·labora en els projectes de transferència de divulgació editorial i d’elaboració d’exàmens oficials d’anglès que UIC Barcelona té subscrits amb Santillana Educació.

Gina Arnold

Gina Arnold actualment és professora a temps parcial d’anglès per a finalitats específiques a UIC Barcelona, on també cursa un doctorat en Comunicació, Educació i Humanitats sota la supervisió de la Dra. Helena Roquet (UIC Barcelona) i el Dr. Roger Gilabert (UB). Té un màster en Lingüística Aplicada i Adquisició de Llengües per la Universitat de Barcelona, i la seva experiència internacional en TEFL i activitats acadèmiques han fomentat la comprensió de les dinàmiques d’aprenentatge de llengües tant des de la perspectiva de l’estudiant com del professor. Els seus interessos de recerca inclouen l’ensenyament d’idiomes basat en tasques (TBLT), el disseny de tasques, l’apropiació de tecnologia per part del professorat i l’educació del professorat. Interessada en la intersecció entre l’ensenyament i la recerca del llenguatge, el seu treball doctoral té com a objectiu explorar els efectes de la formació del professorat i la tecnologia pedagògica en el disseny de tasques dins dels contextos EFL i CLIL.