Universitat Internacional de Catalunya

Dret Administratiu 3

Dret Administratiu 3
3
10659
3
Primer semestre
OB
Llengua d'impartició principal: castellà

Altres llengües d'impartició: català,

Professorat


Despatx BT-609

 

Presentació

La contractació pública representa al voltant de 20% del PIB d'Espanya. La Llei 9/2017, de 8 de novembre, de Contractes del Sector Públic regula aquest rellevant àmbit de l'economia espanyola. En aquesta assignatura aprendràs els elements bàsics d'aquest sector del Dret administratiu espanyol: àmbit subjectiu i objectiu de la *LCSP, procediment de contractació i recursos.

Requisits previs

No procede

 

Objectius

Els objectius de l'assignatura són:

Que l'alumne entengui i comprengui la transcendència de la matèria a tractar.
Que l'alumne conegui en profunditat les activitats externes clàssiques de l'Administració i, principalment, l'evolució que les mateixes estan sofrint en virtut de les noves relacions entre Estat i societat.
Que l'alumne conegui els trets generals de la contractació pública.
Finalment, que l'alumne tingui interès per la matèria, perquè amb independència de la seva elecció professional, estem convençuts que el veritable saber és interdisciplinari.

Competències/Resultats d’aprenentatge de la titulació

  • 03 - Ser capaç d'expressar idees i arguments amb ordre i coherència de forma oral i escrita (tècniques d'expressió oral i escrita)
  • 04 - Cuidar els estàndards de pulcritud i qualitat formal en la presentació de documents
  • 11 - Adquirir habilitats per a l'aprenentatge autònom
  • 12 - Tenir capacitat d'organització i planificació
  • 17 - Comprendre i conèixer les principals institucions públiques i privades en la seva gènesi i en el seu conjunt
  • 19 - Desenvolupar la capacitat de redactar escrits jurídics
  • 22 - Ser capaç d'identificar i interpretar la documentació d'ús habitual en el tràfic jurídic i negocial
  • 23 - Identificar l'estat normatiu, doctrinal i jurisprudencial d'un problema jurídic complex
  • 24 - Adquirir habilitats en la resolució de problemes i en la presa de decisions utilitzant la informació rellevant, aplicant els mètodes adequats i situant el problema dins del conjunt de l'ordenament jurídic

Resultats d’aprenentatge de l’assignatura

1. Haurà adquirit un coneixement sòlid dels contractes administratius, de l'expropiació forçosa i de la gestió de riscos per l'Administració.

2. Haurà desenvolupat habilitats en la comunicació oral i escrita.

3. Haurà desenvolupat hàbits de pulcritud i qualitat formal en la presentació de documents.

4. Haurà desenvolupat la capacitat de confeccionar un cronograma de treball davant un termini fixat i *preclusivo.

5. Haurà desenvolupat la capacitat de redactar escrits utilitzant un llenguatge jurídic.

6. Identificarà i interpretarà la documentació d'ús habitual en l'àmbit d'aquesta matèria.

7. Serà capaç d'identificar amb precisió l'estat normatiu, doctrinal i jurisprudencial d'un problema jurídic relatiu a l'àmbit d'aquesta matèria.

8. Adquirirà la capacitat d'aplicar els coneixements sobre Dret Administratiu en la pràctica.

9. Haurà adquirit habilitats per a l'aprenentatge autònom.

Continguts

 

I. ACTIVIDAD NEGOCIAL DE LA ADMINISTRACIÓN PÚBLICA

  1. Introducción: concepto, relevancia y clases de acción negociadora
  2. Distinción de figuras afines

II. ANTECEDENTES Y IMPORTANCIA ACTUAL DE LA CONTRATACION PÚBLICA

  1. Origen y evolución histórica
  2. Relevancia contratación
  3. Marco normativo español

IV. ÁMBITO DE APLICACIÓN

  1. Ámbito subjetivo
  2. Ámbito objetivo

V. DISPOSICIONES GENERALES SOBRE LA CONTRATACIÓN

  1. Principios esenciales de la contratación administrativa
  2. Objetivos de los principios
  3. Enumeración

VI. SUJETOS DE LA CONTRATACIÓN: PARTES CONTRATANTES

VII. OBJETO DEL CONTRATO

VIII. PREPARACIÓN DEL CONTRATO

IX. ADJUDICACIÓN DEL CONTRATO

  1. Procedimiento de adjudicación
  2. Proposiciones de los interesados
  3. Selección del adjudicatario

X.  RECURSOS EN MATERIA DE CONTRATACIÓN

1. Recursos administrativos

  1. Recurso administrativo ordinario
  2. Recurso especial en materia de contratación

2.  Recurso contencioso-administrativo

XI. EJECUCIÓN DE LOS CONTRATOS

XII. ACTIVIDAD DE POLICIA ADMINISTRATIVA

  1. Introducción: concepción tradicional
  2. Crisis de las categorías dogmáticas
  3. Actividad de intervención administrativa por razones de seguridad
  4. Autorización administrativa por razones de seguridad
  5. Principio de precaución
  6. Actividad administraba de intervención sobre activades económicas y de servicios de particulares

Sistemes i criteris d'avaluació

Modalitat totalment presencial a l'aula



L'avaluació contínua constitueix el 50% de la qualificació de l'assignatura, i l'avaluació final ascendeix al 50% restant. És necessari aprovar amb un mínim de 5 cada part de l'assignatura.
És a dir és necessari aprovar tant la *evalución *contínua, com l'examen final oral per a superar la matèria.


A. Avaluació contínua

Proves de resposta múltiple (test): es realitzarà dos exàmens presencials d'aquesta naturalesa per escrit. Es valorarà aquest ítem d'1 a 10. No es tindrà accés a cap font d'informació per a la realització d'aquesta prova. Les respostes negatives no resten qualificació.

B. Examen final


Es realitzarà un examen final oral presencial (50% de la nota final).

L'examen final es gravarà.

La revisió dels exàmens tant en primera com en successives convocatòries serà necessàriament presencial en la data i hora establerta per la Facultat de Dret.

Bibliografia i recursos

Manual de referencia para contratación administrativa:

SANCHEZ MORON, M., Derecho administrativo. Parte general, Madrid: Tecnos, 2017