- Més vistos
- Darrera visualització
El cicle Foros 2026 construeix ponts entre els estudiants d’Arquitectura i la pràctica professional
Durant el mes d’abril, el cicle de conferències “Trajectòries professionals en arquitectura contemporània” reunirà arquitectes de reconeguts estudis que compartiran la seva experiència professional amb els estudiants
UIC Barcelona School of Architecture reuneix arquitectes de reconeguts estudis nacionals i internacionals en el cicle de conferències Foros 2026, que se celebrarà els dies 8, 15, 22 i 29 d'abril a l'Aula Magna de la Universitat.
Sota el títol “Trajectòries professionals en arquitectura contemporània”, el programa aproparà l'alumnat a diferents maneres de practicar l'arquitectura actual. El cicle busca ampliar la seva perspectiva sobre la professió i ajudar-los a comprendre com es poden desenvolupar les carreres professionals en el sector, cosa que durant l'etapa universitària no sempre resulta fàcil de visualitzar.
A través de quatre sessions temàtiques, arquitectes en actiu compartiran la seva trajectòria professional i abordaran qüestions com la internacionalització d'un estudi, les noves oportunitats vinculades a la tecnologia, els models de treball col·laboratiu o la consolidació d'estudis que desenvolupen la seva pràctica des de l'àmbit local.
El cicle Foros 2026 està liderat pels arquitectes i professors Borja Ferrater i David Abondano.
“Amb aquest cicle volem obrir altres perspectives i ajudar els alumnes a entendre les oportunitats que s'obren en el món professional”, explica David Abondano. “Escoltar els arquitectes que ja han recorregut aquest camí els permet entendre com poden evolucionar els primers anys de carrera i començar a planificar amb més criteri el seu desenvolupament professional”, indica.
“Un dels valors del cicle és que els ponents són alumni de la mateixa escola, arquitectes que fa uns anys estaven asseguts en aquestes mateixes aules i que avui han construït trajectòries molt diverses”, afirma Borja Ferrater.
“Per als estudiants resulta molt valuós sentir de primera mà com han desenvolupat la seva carrera i veure que hi ha molts camins possibles dins de l'arquitectura”, afegeix.
Calendari de sessions
- 18:30 h.
- Aula Magna
8 d'abril: Arquitectura Internacional
· ELIA Arquitectura: Borja Ferrater
· MASS Design Group: Anton Larsen
La sessió analitza els models de pràctiques globals i les experiències professionals desenvolupades en contextos internacionals. S'aborden temes com la mobilitat professional, el treball intercultural i l'arquitectura amb impacte social.
15 d'abril: Emprenedors Digitals
· Bigshots: Javier Solans
· Additive Spaces: Jesus Subirana
La sessió aborda noves oportunitats professionals vinculades a la tecnologia, la visualització arquitectònica, el disseny computacional i l'emprenedoria digital.
22 d'abril: Mètodes Col·laboratius
· Arquitectura-G: Jordi Ayala
· Addenda Architects: Jose Zabala
S'analitzen models de pràctica desenvolupats en despatxos formats per alumni, en contrast amb trajectòries professionals basades en col·laboracions flexibles i canviants.
29 d'abril: Arquitectura Local
· BxD Arquitectura: Francesc Buixeda
· Agora Arquitectura: Joan Casals i Jose Luis Cisneros
La sessió explora la consolidació dels estudis en el context espanyol a través concursos públics, habitatge col·lectiu i pràctica arquitectònica arrelada al territori.
El cicle Foros està obert al públic.
Amb iniciatives com Foros 2026, UIC Barcelona apropa el món professional als estudiants mentre encara estan a la universitat, reduint la distància que sovint existeix entre la formació acadèmica i la pràctica real de la professió.