17/10/2025

Oportunitats professionals i ‘networking’, a la desena edició del Career Forum ADE i Dret

Els estudiants de màster i d’últim curs de grau han pogut reunir-se amb més de 30 empreses internacionals, conèixer de primera mà els seus projectes i establir contacte directe amb representants de companyies líders del sector

La Facultat de Dret i la Facultat de Ciències Econòmiques i Socials de UIC Barcelona van acollir, el 16 d’octubre passat, al Campus Barcelona de la Universitat, la desena edició del Career Forum ADE i Dret. La fira va reunir empreses, despatxos professionals i firmes on els alumnes van poder explorar oportunitats laborals i conèixer les competències que busquen les organitzacions actualment. A l’esdeveniment, hi van participar 34 empreses destacades, moltes de les quals són líders a escala nacional i internacional. A més a més, 20 alumni van tornar a la Universitat, ara com a representants de les empreses on treballen.

Els estudiants van tenir l’oportunitat d’acostar-se a les empreses i intercanviar impressions amb els seus representants sobre possibles sortides professionals i projectes de futur.

Les companyies participants enguany han estat: Abante, Alter Domus, Amaris Consulting, Andersen, AVQ, Baker McKenzie, Banco Mediolanum, Bcombinator, BDO, Broseta, Cases & Lacambra, Crowe, Cuatrecasas, Danone, Deloitte, Deutsche Bank, DS Durán-Sindreu, Durán-Sindreu, EY (Ernst & Young), Fluidra, Garrigues, Grant Thornton, Jobinplanet, KPMG, Lener, Page Personnel, Pérez-Llorca, PwC, Ramón y Cajal Abogados, RCD, RSM, Russell Bedford, TD Synnex i Uría Menéndez.

Les empreses van valorar molt positivament la jornada. Daniel Marqués, director de Màrqueting de Crowe, va destacar que “cada any venim al Career Forum de UIC Barcelona perquè és una plataforma que ens ajuda a conèixer estudiants que vulguin entrar a la nostra firma i és un bon punt de trobada dels futurs professionals del món jurídic”. 

Per la seva banda, Natalia Duvas, responsable de Recursos Humans d’Alter Domus, va explicar que “per primera vegada som a UIC Barcelona buscant talent a l’àrea de Finances, ADE i Legal, perquè entri a la nostra empresa i s’hi desenvolupi. Busquem talent amb un enfocament internacional, perquè som una empesa global.”

UIC Barcelona és una universitat global en contacte constant amb el món empresarial, que aposta per formar el talent que demanen les empreses: professionals amb coneixements sòlids i competències personals destacades. Per aquest motiu es promouen projectes com el Boost your Talent, el programa exclusiu de mentoria i creixement personal de UIC Barcelona dirigit a estudiants de grau, que impulsa el desenvolupament d’habilitats i competències clau a través de l’acompanyament d’un mentor.

Aquest Career Forum centrat en ADE i Dret és una de les diverses fires de feina que s’organitzen a la Universitat centrades en diverses àrees de coneixement, com el Carrer Forum d’Odontologia, o el del camp de la salut (Infermeria, Medicina, Psicologia, Biomedicina i Bioenginyeria). 

UIC Barcelona té convenis de pràctiques amb més de 5.000 empreses i té un índex d’inserció laboral en graduats del 93,75 %, segons dades d’AQU Catalunya.