Directori
FERNÁNDEZ BORSOT, Gabriel
FERNÁNDEZ BORSOT, Gabriel
CV
Perfil del professor
Professor Col.laborador
Departament d'Humanitats, Facultat d'Humanitats. Universitat Internacional de Catalunya
Formació Acadèmica
- Doctor of Philosophy in Transformative Studies California Institute of Integral Studies
- Enginyer industrial superior Universitat Politècnica de Cataunya
- Llicenciat en Filosofia Universitat de Barcelona
Publicacions
Articles
- Fernández Borsot, G., (2020), "Transhumanisme i alteritat", Anuari de la societat catalana de filosofia, pp. 215-223, ISSN: 1130-4383.
- Fernández Borsot, G., (2020), "Perennialism through the lens of otherness", International journal of transpersonal studies, ISSN: 1321-0122.
- Fernández Borsot, G., (2018), "El rol fonamental de l’alteritat en l’experiència humana", Anuari de la Societat Catalana de Filosofia, vol. 28-29, pp. 171-178, ISSN: 2013-9543.
- Fernández Borsot, G., (2016), "La alteridad mal explicada: Una visión alternativa sobre el problema de las otras mentes", Naturaleza y Libertad, vol. 7, pp. 323-337, ISSN: 2254-9668.
Capítols de llibre
- Judith Urbano; Escribano, Xavier; Fernández Borsot, G., (12/2019), "Humanities courses in all degrees: the case of the International University of Catalonia", Higher Education in the World 7: Humanities and Higher Education: synergies between science, technology and humanities, pp. 93-94, Global University Network for Innovation. ISBN: 978-84-09-14675-8.
- Corcó, Josep; Fernández Borsot, G., (2015), "¿Es posible un transhumanismo humanista?", ¿HUMANOS O POSTHUMANOS? Singularidad tecnológica y mejoramiento humano, pp. 310-312, Fragmenta Editorial. ISBN: 978-84-15518-14-3.
Activitats
- International Conference for Biodigital Architecture and Genetics Ponència "Complexity theories as a foundation for present and future biodigital architecture", 2020.
- CONGRESO INTERNACIONAL DE CIENCIA, TECNOLOGÍA Y SOCIEDAD Ponència "Alteridad e inteligencia artificial", 2017.
- International Conference on Higher Education Advances Ponència "Enhancing business students’ skills through a cross-curricular activity", 2017.