Universitat Internacional de Catalunya

Abans de marxar

1. Sessions informatives de mobilitat

Registra’t i acudeix a la sessió informativa de mobilitat de la teva Facultat. Et proporcionarem informació sobre tots els tipus de mobilitat i destinacions disponibles, requisits per poder-hi participar, beques Erasmus+ i altres ajuts de finançament i procediments i dates per fer la sol·licitud. Consulta aquí la informació específica de cada facultat.

2. Sol·licitud d’admissió

Crea la teva sol·licitud de mobilitat en el Programa Relint 2.0 - Instruccions. Pots començar la teva sol·licitud, guardar-la i tornar-hi més endavant. Tanmateix, tingues en compte que no s’admetran sol·licituds després del termini establert per al curs corresponent.

3. Resolució de places de mobilitat

La resolució es comunicarà per correu electrònic mitjançant una llista en la qual s’indicarà la destinació assignada a cada sol·licitant. Disposaràs de 10 dies hàbils per confirmar o rebutjar la plaça obtinguda per correu electrònic. Si no et poses en contacte amb l’oficina de Relacions Internacionals, s’entendrà que acceptes la plaça que se t’ha concedit.

Si us plau, envia la teva confirmació o rebuig de la plaça assignada a l’adreça electrònica que correspongui, segons la teva àrea d’estudis:

exchange.bcn@uic.es
Humanitats
Administració i Direcció de Empreses (ADE)
Dret
Ciències de la Comunicació
School of Architecture

exchange.scu@uic.es
Educació
Odontologia
Medicina
Fisioteràpia
Bioenginyeria
Biomedicina
Infermeria
Psicologia

4. Nominació a la universitat de destinació

Després d’haver confirmat la plaça, et nominarem a la universitat de destinació. Això vol dir que comunicarem oficialment les teves dades a la universitat que t’ha estat assignada per a la mobilitat.

5. Contacte des de la universitat de destinació

A partir d’aquest moment, la universitat de destinació es pot posar en contacte amb tu en qualsevol moment per informar-te del procés d’aplicació que has de seguir. Tant aquest procés com la documentació que et sol·licitin serà responsabilitat teva. T’has de posar en contacte amb la universitat de destinació davant de qualsevol dubte que tinguis quant al procés d’aplicació. Des de UIC Barcelona et podem orientar i fer de mediador si no aconsegueixes resposta.

6. Tallers preparatoris de la mobilitat

Rebràs un missatge electrònic amb la informació sobre els tallers i l’enllaç a la inscripció. Els tallers preparatoris són essencials per a la teva mobilitat ja que t’informarem sobre tota la documentació necessària i els següents passos a seguir.

7. Creació del teu Learning Agreement (LA) - Mobilitat d’estudis / Training Agreement (TA) - Mobilitat de pràctiques en el programa Relint 2.0 - Instruccions LA/TA.

Has de consultar qualsevol dubte sobre això (per exemple, convalidacions amb el/la coordinador/a acadèmic/a de la teva facultat). Aquesta és la persona encarregada d’assessorar-te acadèmicament i l’única que podrà aprovar la selecció d’assignatures que et validaran quan tornis.

ATENCIÓ!

  • No es podrà validar cap assignatura que el/la coordinador/a no hagi aprovat abans.
  • Els alumnes que hagin obtingut una plaça de mobilitat Erasmus+ s’han de guardar una còpia en PDF del LA de Relint 2.0 i enviar-la a la universitat de destinació per sol·licitar-ne la signatura i el segell abans de la mobilitat. La universitat d’origen l’haurà de tornar per correu electrònic. Més detalls sobre la documentació que s’ha de gestionar abans, durant i després de la teva mobilitat al “Quadre de tasques de mobilitat internacional”.

8. Carta d’admissió a la universitat de destinació

Una vegada hagis finalitzat el procés d’admissió de la universitat de destinació, aquesta t’enviarà la seva carta d’acceptació segons la qual estaràs oficialment acceptat a la seva universitat. Normalment aquesta carta t’arribarà per correu electrònic. Si la necessites amb temps, no dubtis a demanar-la a la universitat de destinació.

ATENCIÓ! Si viatges a un país de fora de la UE, pot ser que necessitis tramitar un visat d’estudiant. Ho podràs fer des del consolat o l’ambaixada a Espanya del país de destinació. Tu ets l’únic responsable d’aquest tràmit. Posa’t en contacte amb la teva universitat de destinació tan aviat com se t’assigni la plaça.

9. Matrícula i pagaments

Abona el cost de la matrícula com ho faries cada any.
En la matriculació tingues en compte les assignatures que has pactat prèviament en el teu Learning Agreement (aquelles que se’t validaran quan tornis).
És possible que algunes universitats de destinació et demanin d’abonar costos de gestió (assegurança, tramitació de notes, ús de copisteria...); és normal, però si tens qualsevol dubte, consulta’ns-ho.