28/04/2021

Carmen Carrillo afirma que l’educació postpandèmia serà híbrida i més personalitzada

En el marc de la Setmana d’Acció Mundial per l’Educació, la professora de la Facultat de Ciències de l’Educació Carmen Carrillo assegura que la pandèmia ha estat un catalitzador de la transformació digital de l’educació, però que encara queda un llarg camí per recórrer perquè la digitalització educativa sigui una realitat

La professora de la Facultat de Ciències de l’Educació Carmen Carrillo ha afirmat que l’educació postpandèmia es basarà en un model híbrid d’aprenentatge, que integrarà elements de l’ensenyament presencial i en línia, i que es nodrirà de les possibilitats que ofereix la tecnologia per dotar l’alumnat d’una experiència més personalitzada gràcies a la integració de la intel·ligència artificial. En aquest sentit, ha destacat que “més que mai, els professionals hauran de formar-se i adaptar-se contínuament per poder continuar sent rellevants en els seus llocs de treball” i les institucions d’educació superior “hauran d’adaptar el seu model formatiu a les noves necessitats del mercat laboral per continuar aportant valor a la societat”. La Dra. Carrillo ha recalcat també que s’ha de “fer costat al professorat i prestigiar la professió docent, ja que els docents són la palanca del canvi que l’educació necessita”.

Especialista en educació en línia i formació del professorat, Carmen Carrillo ha explicat que fins ara la formació del professorat ha posat més èmfasi a “preparar els docents per desenvolupar classes presencials”. No obstant això, considera que s’han de proporcionar els recursos perquè el professorat desenvolupi les competències necessàries per adaptar-se al model pedagògic que requereix una educació híbrida o en línia i que permeti als docents sortir-se’n en altres contextos més enllà de l’estrictament presencial.