- Més vistos
- Darrera visualització
La Càtedra WeCare i Àltima lliuren els primers Premis a l’Excel·lència en Cures Pal·liatives
Amb la primera edició d’aquests guardons, les dues entitats reconeixen l’excel·lència de professionals, equips i projectes que lideren la recerca i l’atenció en les cures pal·liatives
La Càtedra WeCare: Atenció al Final de la Vida de UIC Barcelona i la companyia Àltima, líder del sector funerari a Catalunya, han impulsat els I Premis Àltima-Càtedra WeCare: Excel·lència en Cures Pal·liatives. L’acte de lliurament dels guardons es va celebrar el 8 de maig a la Sala Domènech i Muntaner del Recinte Modernista de Sant Pau i va estar conduït per la periodista Jèssica del Moral.
Amb la presència de gairebé un centenar de persones, la gala ha servit per reconèixer equips i projectes que lideren la recerca i l’atenció en les cures pal·liatives.
En aquesta primera edició s’han recollit propostes de tot Espanya i un jurat científic independent, amb la garantia del màxim rigor i prestigi en la comunitat científica i assistencial, ha guardonat les institucions següents:
- Servei d’Atenció Pal·liativa i Pacient Crònic Complex de l’Hospital Sant Joan de Déu (Esplugues de Llobregat, Barcelona) amb el Premi al Lideratge, Defensa i Promoció de les Cures Pal·liatives, que reconeix aquelles persones o entitats que defensen els drets dels pacients i les famílies, o promouen polítiques i formació en aquest camp.
- Associació de Famílies de Nens Oncològics de Catalunya (AFANOC), amb el Premi a l’Impacte de les Cures Pal·liatives en la Comunitat, que reconeix aquelles iniciatives que promouen la millora en l’atenció, la sensibilització pública o l’educació sobre les cures pal·liatives.
- Servei de Cures Pal·liatives de l’Hospital Universitari Nuestra Señora de la Candelaria (Tenerife), amb el Premi a l’Excel·lència Clínica Professional en Cures Pal·liatives, destinat a professionals o equips que destaquen en la seva tasca assistencial.
Els Premis Àltima-Càtedra WeCare: Excel·lència en Cures Pal·liatives neixen amb l’objectiu de reconèixer i guardonar l’excel·lència en l’acompanyament, la cura integral i la innovació científica en l’àmbit de les cures pal·liatives, àrees clau per millorar la qualitat de vida dels pacients i les seves famílies en moments crítics.
En el lliurament dels premis, la Dra. Cristina Monforte i el Dr. Joaquim Julià, directors de la Càtedra WeCare, han celebrat l’èxit de convocatòria de la primera edició d’aquests premis, destacant que “posen en valor la important tasca d’aquells professionals que treballen per dotar de la millor qualitat de vida possible aquelles persones que, per raons de salut, es troben en moments d’extrema dificultat”.
Per la seva banda, el conseller delegat d’Àltima, Josep Ventura, ha afirmat que “buscar l’empatia en el tracte i oferir un servei d’excel·lència cap a aquelles persones que el necessiten en un context personal sempre difícil és una cosa que mereixia ser reconeguda. I aquest és l’objectiu dels Premis d’Excel·lència Àltima-Càtedra WeCare”.
En aquesta primera edició dels premis, el dissenyador valencià Dídac Ballester, referent en identitat visual i disseny editorial que té quatre premis Laus, ha estat l’artista seleccionat per “Impars” per dissenyar el guardó que s'ha entregat a les iniciatives guanyadores.