Universitat Internacional de Catalunya
Treball de Fi de Grau
Altres llengües d'impartició: català, anglès
Professorat
Els dubtes es resoldran presencialment o per videoconferència amb el tutor acadèmic corresponent. En cas que sigui necessari, es podrà concertar una cita amb el coordinador de TFG: Dr. Jorge Pérez (jperezv@uic.es)
Presentació
Requisits previs
La matrícula de l'assignatura TFG es farà només després d'haver aprovat com a mínim totes les assignatures de primer curs, segon curs i almenys el 80% dels crèdits de tercer curs.
Objectius
Competències/Resultats d’aprenentatge de la titulació
Competències generals: CG1 Reconéixer els conceptes biològics bàsics i el llenguatge propi de les ciències biomèdiques a l'estat de salut. CG2 Reconéixer els aspectes que regeixen l'estat patològic i les seues implicacions a nivell clínic i diagnòstic. CG3 Utilitzar i valorar críticament les tècniques biomèdiques. CG4 Utilitzar les eines bioinformàtiques pròpies de l'àmbit de la investigació biomèdica. CG5 Reconéixer els diferents àmbits i la dinàmica de l'empresa biomèdica en què un graduat en Ciències Biomèdiques pot exercir. CG6 Aplicar la metodologia científica a la recerca Biomèdica. CG7 Integrar els conceptes bàsics relacionats amb el camp de la biomedicina tant a nivell teòric com experimental. CG8 Utilitzar eines complementàries a la formació fonamental del Grau, que facilitin la inserció laboral del graduat/ada. CG9 Reconèixer els elements essencials de l'àmbit de les ciències biomèdiques, incloent-hi una comunicació correcta i el plantejament de principis ètics. CG10 Dissenyar, redactar i executar projectes relacionats amb l'àrea de les ciències biomèdiques CG11 Reconéixer conceptes bàsics de diferents àmbits vinculats a les ciències biomèdiques.
Competències transversals: CT1 Desenvolupar la capacitat d'organització i de planificació adequades al moment. CT2 Desenvolupar la capacitat per a la resolució de problemes. CT3 Desenvolupar la capacitat d‟anàlisi i síntesi. CT4 Interpretar resultats experimentals i identificar elements consistents i inconsistents. CT5 Usar internet com a mitjà de comunicació i com a font d'informació. CT6 Saber comunicar, fer presentacions i redactar treballs científics. CT7 Ser capaç de treballar en equip. CT8 Raonar i avaluar les situacions i els resultats des d'un punt de vista crític i constructiu. CT9 Tenir la capacitat de desenvolupar habilitats en les relacions interpersonals. CT10 Ser capaç de fer un aprenentatge autònom. CT11 Aplicar els coneixements teòrics a la pràctica. CT12 Aplicar el mètode científic. CT13 Reconéixer els aspectes generals i específics relacionats amb el camp de la nutrició i envelliment. CT14 Respectar els drets fonamentals d‟igualtat entre homes i dones, i la promoció dels drets humans i els valors propis d‟una cultura de pau i de valors democràtics. Competències específiques: CE24 Presentar de manera escrita i oral els objectius, el desenvolupament i els resultats d'un projecte de recerca/innovació biomèdica, tant per a una audiència experta com no experta.
Resultats d’aprenentatge de l’assignatura
Continguts
Metodologia i activitats formatives
Modalitat totalment presencial a l'aula
La realització del TFG inclou diverses tasques o activitats formatives fonamentals: • Assistència a tutories individuals • Assistència a seminaris grupals • Planificació • Desenvolupament • Treball individual, autònom i dirigit pel tutor • Redacció duna memòria escrita • Lliurament • Presentació i defensa pública individual • Emplenament de rúbriques
Sistemes i criteris d'avaluació
Modalitat totalment presencial a l'aula
El procés davaluació correspon a una avaluació contínua per competències al llarg de la realització del TFG. Són diversos els moments avaluatius, així com els agents o actors de l'avaluació:
- Avaluació del procés de realització del TFG per part del tutor.
- Avaluació final del TFG per part del tutor.
- Avaluació del TFG per part del tribunal.
- Entitat, dificultat, complexitat i originalitat del projecte abastat al TFG.
- Grau de compliment dels objectius.
- Fonts bibliogràfiques consultades i com s'han citat a la memòria ia la presentació.
- Qualitat a l'elaboració del document escrit de la memòria acadèmica del TFG.
- Qualitat en la presentació i defensa oral davant del tribunal del TFG.
- Grau de compromís i dedicació de lalumnat al projecte de recerca.
- Aprenentatge, competències i habilitats demostrades durant la realització del treball.
Percentatges de cada avaluació a la nota final de l'assignatura, vàlids tant per a 1a com 2a convocatòria:
Rúbrica |
Porcentaje de la nota |
|
|
Avaluació contínua tutor/a |
10 % |
Avaluació final tutor/a |
30 % |
Avaluació tribunal defensa i memòria |
60 % |
- L'assignatura TFG s'aprova amb un mínim de 5 sobre 10 punts.
- Per obtenir la mitjana final, cal obtenir un mínim de 5 sobre 10 punts de cadascuna de les parts.
- El plagi, la còpia o qualsevol altra acció que es pugui considerar trampa suposarà un zero en aquest apartat davaluació.
- Els estudiants dintercanvi (Erasmus i altres) o repetidors estaran sotmesos a les mateixes condicions que la resta de l'alumnat.
Bibliografia i recursos
(1). Reglamento interno de Trabajo Fin de Grado y Fin de Máster Universitario de la Universitat Internacional de Catalunya: https://www.uic.es/sites/default/files/2021-06/UIC_BCN_Reglament_intern_TFG_i_TFM_30-07-2012_1.pdf
(2). Guía TFGs en la web de la biblioteca de la UIC: https://biblioguias.uic.es/guiatrabajofinaldegrado/inicio
(3). Tutorial aplicación gestión TFGs UIC para alumnos/as: https://www.youtube.com/watch?v=OUEqbm-RR00&list=PLnKcA9XgmyYRCfSqdcIjBRfHwB_DYZwn4&index=11&t=0s
(4). Repositorio institucional UIC Trabajos Final de Grado: http://repositori.uic.es/handle/
(5). Gestión bibliográfica: http://biblioteca.uoc.edu/es/recursos/gestion-bibliografica-uoc