Universitat Internacional de Catalunya
Finances Corporatives
Altres llengües d'impartició: anglès, castellà,
Professorat
Presentació
Les finances corporatives s'ocupen de les decisions d'inversió, el finançament de tercers, l'estructuració de capital d'una empresa per maximitzar el valor per als accionistes, és a dir, el valor de les accions a curt i llarg termini.
les finances corporatives intenten valorar les millors alternatives d'inversió, aconseguir els recursos econòmics per a l'organització i assignar-los de la millor manera possible. La finalitat és reduir el risc implícit de certes decisions i assolir un desenvolupament òptim de l'empresa adquirint cada cop més valor.
Això inclou temes com ara la valoració d'empreses, les polítiques de dividends, els finançaments estructures, Project Finance, etc.
L'assignatura de Direcció Financera II pretén introduir l'alumne a l'estudi i la comprensió de l'estructura de passiu de les empreses amb l'objectiu de crear valor per als accionistes, així com per als agents econòmics i els instruments amb què les empreses obtenen el finançament , amb focus especial en la creació d'empreses. Així mateix, s'estudien els mètodes de valoració d'inversions; finalment, també s'estudien els mètodes de valoració d'empreses.
Requisits previs
El conceptes adquirits a Direcció Financera I.
Objectius
Aquest curs pretén:
- Ensenyar els participants com poden aplicar les eines més efectives de finançament corporatiu i les tècniques per a les eventuals iniciatives emprenedores.
- Posar el focus en les pràctiques de direcció financera més adients a fi de mostrar als participants com poden obtenir el capital financer necessari per iniciar i desenvolupar una nova empresa.
- Explorar els reptes financers més importants als quals s’enfronten els emprenedors, particularment les diferents etapes del finançament, els models de previsió de tresoreria i el posicionament estratègic de l’empresa en l’estadi inicial.
Competències/Resultats d’aprenentatge de la titulació
- 01 - Conèixer, comprendre i aplicar els mètodes, tècniques i instruments propis de la comptabilitat.
- 02 - Conèixer, interpretar i aplicar la normativa comptable actual.
- 03 - Seleccionar i aplicar adequadament les alternatives comptables permeses.
- 04 - Comprendre i saber emprar la terminologia financera en el marc empresarial.
- 05 - Conèixer les funcions pròpies dels departaments de finances en les empreses.
- 06 - Conèixer i saber aplicar les principals polítiques d'estructura de capital i d'administració de l'actiu.
- 30 - Conèixer els models de sistemes d'informació: relacionals de bases de dades, models mis, dss, eis, crm, scm, bi, km, erp, bpms.
- 31 - Desenvolupar la capacitat per identificar i interpretar dades numèriques.
- 32 - Adquirir habilitats en la resolució de problemes a partir d'informació quantitativa i qualitativa.
- 50 - Adquirir capacitat de relacionar conceptes i fer exercicis d'anàlisi i de síntesi.
- 51 - Desenvolupar aptituds en la presa de decisions.
- 52 - Ser capaç de desenvolupar aptituds en les relacions interpersonals i de treball en equip.
- 53 - Adquirir habilitats per a l'aprenentatge autònom.
- 54 - Ser capaç d'expressar idees i arguments de manera ordenada i coherent tant oralment com de forma escrita.
- 59 - Adquirir destresa en l'ús d'eines informàtiques i de les TIC.
Resultats d’aprenentatge de l’assignatura
Que l'alumne assoleixi el nivell de coneixements suficient per a:
1º Ser capaç de conèixer la situació financera duna empresa i tenir la capacitat de proposar solucions.
2º Poder calcular el cost o la rendibilitat de qualsevol producte financer.
3º Analitzar qualsevol projecte d'inversió tant des del punt de vista d'un consultor com a integrant d'una empresa,
4º Valorar una societat pels diferents mètodes existents,
5º Conèixer mètodes alternatius de finançament com el Project Finance.
6º Tenir criteri per saber si es reparteixen dividends o no
Continguts
Concepte |
Tema |
Material |
Material complementari* |
Bàsic |
Matemàtiques Financeres |
Nota tècnica i |
Capítol 3 |
Bàsic |
Anàlisi d'Empresa |
Casos |
Capítol 29 |
Troncal |
Valoració d'inversions |
Nota tècnica i casos |
Capítulos 6 y 7 |
Troncal |
Valoració d'empreses |
Nota tècnica i casos |
Capítol 20 |
Troncal |
Finançament especialitzat |
Nota tècnica |
Capítol 26 |
Troncal |
Dividends |
Nota tècnica |
Capítulo 17 |
• Principis de finances corporatives. Brealey, R.A., Myers i altres. McGraw-Hill.
Metodologia i activitats formatives
Modalitat totalment presencial a l'aula
Classe magistral
Sessions pràctiques / Activitats de role-play.
Anàlisi de casos
Autoaprenentatge
Treball supervisat
Sistemes i criteris d'avaluació
Modalitat totalment presencial a l'aula
Examen parcial: 20 %. Consta de dues parts; part teòrica (50 % de la nota) i part pràctica (60 % de la nota). Per aprovar-lo cal assolir el 50 % de puntuació a cada part.
Examen final: 70 %. Consta de dues parts; part teòrica (50 % de la nota) i part pràctica (50 % de la nota). Per aprovar-lo cal assolir el 50 % de puntuació a cada part. Cal aprovar l’examen final per fer mitjana amb les altres activitats.
Activitats d’avaluació durant el curs, assistència a classe (sense dates establertes): 10 %.
Reavaluació: cal assolir un 5 sobre 7 en examen de reavaluació. Consta de dues parts; part teòrica (50 % de la nota) i part pràctica (50 % de la nota). Per aprovar-lo cal assolir també un 5 sobre 7 en cada part. No es fa la mitjana amb la resta d’activitats (activitats d’avaluació durant el curs i projecte final de curs).
Nota final: la nota resultant es ponderarà pel percentatge d’assistència, amb una franquícia d’una falta d’assistència. També en el cas de l’examen de reavaluació. El comportament inadequat a classe podrà penalitzar la nota final.
Bibliografia i recursos
El seguiment de la assignatura es pot seguir amb les notes tècniques i els casos pràctics. No es recomana un llibre com a complement del material lliurat:
Principis de Finances Corporatives. Brealey, R.A., Myers, S.C. McGraw-Hill. Existeixen diverses edicions.