Eix 3. Internacionalizació

Internacionalització de la docència

Objectius

  1. Dotar la docència d’una dimensió internacional.
  2. Elaborar productes de docència competitius en l’àmbit internacional.
  3. Incrementar i potenciar la mobilitat internacional dels alumnes (IN i OUT) i els programes de mobilitat a la Universitat.
  4. Augmentar l’ocupabilitat internacional dels alumnes UIC Barcelona.

Accions

3.1.1.

  1. Promoure la col·laboració de professorat estranger.

3.1.2.

  1. Introduir programes específics per a estrangers (study abroadmediterranean studies, cursos d’estiu, etc.).
  2. Ampliar l’oferta educativa en anglès a les àrees de grau i de postgrau.

3.1.3.

  1. Incrementar els intercanvis d’alumnes a universitats estrangeres i facilitar l’accés a programes de mobilitat.
  2. Augmentar la satisfacció dels estudiants internacionals IN.
  3. Seleccionar programes de mobilitat de qualitat als països objectiu de cada facultat.
  4. Oferir noves línies de programes internacionals (interuniversitaris, Erasmus Mundus, dobles graus, activitats solidàries a l’estranger, etc.).
  5. Elaborar un reglament intern de mobilitat i dotar d’entitat la figura del coordinador de mobilitat.

3.1.4.

  1. Establir convenis de pràctiques curriculars i extracurriculars amb empreses estrangeres.
  2. Buscar i analitzar oportunitats de treball en els països objectiu pel que fa a ocupabilitat.

Internacionalització de la recerca

Objectius

  1. Potenciar la recerca a l’estranger.
  2. Potenciar la recerca internacional.

Accions

3.2.1.

  • Augmentar la participació del PDI en projectes, grups, xarxes i estades internacionals de recerca.

3.2.2.

  • Promoure la participació d’estudiants/professors estrangers als programes i grups de recerca de UIC Barcelona.
  • Augmentar la coautoria internacional d’articles.
  • Fomentar la relació i el finançament d’organismes internacionals de recerca.

Internacionalització de la institució

Objectius

  1. Impregnar els serveis de UIC Barcelona d’un caràcter internacional.
  2. Projectar, promocionar i posicionar la imatge i marca de UIC Barcelona en l’àmbit internacional.
  3. Assolir el prestigi i el reconeixement internacional de UIC Barcelona.

Accions

3.3.1.

  • Configurar la política lingüística de UIC Barcelona i redactar el Pla de llengües.
  • Dissenyar i implantar un programa de formació d’idiomes per al personal de UIC Barcelona.
  • Promoure una imatge externa internacional.

3.3.2.

  • Posicionar UIC Barcelona competitivament al mercat internacional: determinar els països objectiu des del punt de vista promocional per a cada titulació i cercar l’aparició en rànquings.
  • Patrocinar projectes internacionals de cooperació social i d’ajut al desenvolupament cultural i d’infraestructures.
  • Dissenyar una estratègia promocional per canals de comunicació dirigida a alumnes internacionals.
  • Crear una comissió interdepartamental que reforci la orientació i la coordinació internacional a UIC Barcelona.
  • Iniciar accions per obtenir acreditacions internacionals en el marc de la titulació o centre.
  • Participar en associacions, xarxes i entitats internacionals de prestigi.
  • Nomenar doctors honoris causa que siguin personalitats estrangeres de prestigi.