Campus de l’Experiència

  • Inici
  • Presentació
  • Metodologia
  • Mòdul introductori
  • Assignatures
  • Tallers
  • Prerequisits i admissió
  • Vida universitària

Campus de l'Experiència

Acreditació acadèmica
Graduat Sènior Universitari en Cultura, Ciència i Societat
Durada
Mòdul Introductori: 3 mesos
Graduat Sènior: 3 cursos lectius
Crèdits
Mòdul introductori: 4 crèdits
3 cursos lectius: 16 crèdits cada curs
Tallers: 6 crèdits
Treball de fi de grau: 6 crèdits
Horaris
Classes: dimarts i dijous de 16 h a 18.30 h
Tallers: horaris a convenir
Preu
Mòdul Introductori: 200 €
Curs acadèmic: 600 € (350 € al setembre i 250 € al gener)
Places
60 per curs
Ubicació
Campus Barcelona.
Carrer Terré, 11-19. Barcelona
Descobreix el campus
enrique bruxeres
Enrique Buxeres
Estudiant del Campus Experiència

El Campus de l'Experiència és un lloc que m'ha permès reviure els meus anys a la universitat, ja que fa 55 anys que vaig sortir d'ella. A més, m'ha impressionat el nivell de professorat que he trobat i la manera de transmetre els coneixements.

edurne perez yarza
Edurne Pérez Yarza
Estudiant del Campus Experiència

El Campus de l'Experiència m'oferia unes possibilitats enormes de conèixer gent nova, de conèixer professors nous i d'embarcar-me en un projecte nou, un projecte que és de responsabilitat. A més, vas creant una altra xarxa de contactes d'amistat, que es poden tornar molt profundes, que pots arribar a apreciar molt, a persones que mai haguessis imaginat.

Presentació

És un projecte de formació acadèmica de tres anys de durada amb un Mòdul Introductori inicial i uns postgraus en acabar. El Campus de l'Experiència s’ha creat amb l’exigència pròpia de la Universitat: es fa un seguiment personalitzat per part dels professors i un treball personal i en equip fora de l’aula.

El Campus fomenta l’interès per nous àmbits del saber i capacita els participants per assumir la responsabilitat de noves tasques, mitjançant l’aprenentatge continu i les relacions socials. En definitiva, mantenir-se actiu i millorar la qualitat de vida.

S’ofereixen assignatures dels diferents àmbits de coneixement: història, art, filosofia, literatura, ciència, tecnologia, dret, economia, sociologia, psicologia i ciències de la salut que permetran aprofundir en la cultura, la ciència i la societat actuals.

També hi ha tallers optatius d’aprenentatge d’idiomes, noves tecnologies, xarxes socials, música, teatre, entre d’altres.

 

campus experiència

Metodologia

metodologia
  • Dinàmica, participativa, que requereix el treball en grup més enllà de les sessions presencials.
  • Cada assignatura constarà de classes presencials i treball individual o en equip.
  • Arran de la crisi sanitària causada per la COVID-19, UIC Barcelona ha incorporat al Campus de l’Experiència el Blended Learning UIC Barcelona System, que permet alternar classes presencials amb classes en línia depenent de les circumstàncies generals o individuals dels estudiants.
  • Avaluació: apte o no apte. Es requerirà un 80 % d’assistència i el lliurament dels treballs. No hi ha exàmens.
  • Els alumnes que hagin cursat satisfactòriament els tres cursos rebran el títol de Graduat Sènior Universitari en Cultura, Ciència i Societat pel Campus de l’Experiència de UIC Barcelona. Es tracta d’un títol no oficial.

Mòdul introductori

El Mòdul Introductori es dirigeix a totes les persones que desitgin incorporar-se al Campus de l’Experiència.

Les classes s’imparteixen a l’edifici Gamma (C/ Terré 11-19, Barcelona) els dimarts i els dijous de 16 h a 18 h.

ATENCIÓ: canvis en les classes a causa del coronavirus (COVID-19)

A causa de la crisi sanitària, l’actual edició del Mòdul Introductori començarà el proper dia 13 de maig de 2021 i s’impartirà en dues fases:

• FASE 1 – VIRTUAL:

• Mesos: maig i juny (2021)

• Dies: els dimarts i els dijous

• Horari: de 17.30 h a 18.30 h

 

• FASE 2 – PRESENCIAL:

• A partir de: setembre (2021)

• Dies: els dimarts i els dijous

• Horari: de 16 h a 18.30 h 

• Ubicació: Campus UIC Barcelona – edifici Gamma (c/ Terré 11-19, Barcelona).

 

Consulta el calendari del Mòdul i troba més informació sobre la inscripció a la pestanya de dades bàsiques.

  

1- Història i Patrimoni

 

Dra. Judith Urbano i Dr. Xavier Baró

Qüestions bàsiques del passat que han marcat el nostre present, partint d’un punt de vista històric i patrimonial, des de l’Edat Mitjana fins al segle XX. L’assignatura és una introducció a allò que es desenvoluparà al llarg dels propers cursos.   

Bloc I

  • L’expansió catalana per l’Imperi Bizantí
  • Iconografia en el romànic català
  • Skanderbeg, el darrer cristià al capdavant de l’Imperi Turc
  • Similituds i diferències entre el gòtic català i el gòtic francès.
  • Visita al Museu Nacional d’Art de Catalunya, secció d’art romànic i gòtic 

Bloc II

  • Pedro Fernández de Quirós, el “Quixot del Pacífic”
  • La Casa Gralla
  • El Barroc com a visió del món
  • El Segle d’Or de la pintura espanyola 

Bloc III

  • La Guerra de la Independència o Guerra del Francès (1808-1814)
  • Les visions de la guerra de Goya 

Bloc IV

  • La restauració i la crisi del 98
  • Els Quatre Gats, centre intel·lectual i promotor del modernisme català
  • Visita al Museu del Modernisme Català 

2- Aprendre a aprendre: eines per a una nova etapa

 

Dr. Salvador Vidal i Dr. Jaume Camps

L’objectiu de l’assignatura és conèixer i treballar dos aspectes fonamentals en tot aprenentatge: l’afectivitat i la productivitat. Les cinc primeres sessions es dedicaran a l’afectivitat mitjançant diferents dinàmiques de grup, i les set restants a la productivitat mitjançant treballs en equip en diferents contextos i matèries.

3- Tallers

 

Els alumnes matriculats al Mòdul poden optar també a aquests tallers:

  • Cursos de català i anglès 
  • Taller TIC

Assignatures

1r curs (Curs 2020-2021)

  • 1r semestre
  • 2n semestre
  1. LA COMUNICACIÓ AVUI: NOUS MITJANS I NOVES INFLUÈNCIES. Dr. Alfonso Méndiz i Dra. Isabel Villanueva. Els mitjans de comunicació han donat un tomb enorme en els últims deu anys. La informació ens arriba avui per xarxes socials abans que per la premsa. I el cinema ja no es contempla a les sales o als videoclubs, sinó en les plataformes digitals (Netflix, Movistar, etc.). Aquests canvis tenen gran importància: la informació ens arriba cada vegada menys contrastada, amb manipulacions i fake news, i l’oci audiovisual és cada vegada més individual i menys familiar. No obstant això, la influència d’aquests mitjans augmenta cada vegada més: avui els joves pensen que el model de família és el que veuen en les sèries, no el que veuen a casa, i aquí forgen els seus principals valors com a persones. No hauríem de conèixer aquests mitjans més a fons?
  2. EL BRESSOL DE L’ART: L’ART ANTICDra. Judith Urbano. En aquest curs farem un repàs per les civilitzacions mediterrànies més antigues: Egipte, Mesopotàmia, Grècia i Roma. Analitzarem les arts i l’arquitectura d’aquestes cultures i completarem el curs amb algunes sortides, com el Museu Egipci o la Barcino romana. Els períodes cabdals i les seves obres mestres seran estudiades amb deteniment: les Piràmides de Guizeh, els temples d’Abu Simbel, les estàtues de Gudea, el Codi d’Hammurabi, la ciutat de Mesopotàmia, l’Acròpolis d’Atenes, l’escultura clàssica, el Panteó de Roma, l’Ara Pacis, el Colisseu… són alguns exemples del contingut del curs.
  3. ELS NOSTRES ORÍGENS: LA CULTURA CLÀSSICA. Dra. Alexandra Guzmán. El curs explora les principals expressions culturals del món clàssic, que han marcat una bona part del pensament i la cultura europea. Al llarg de les sessions, es pararà atenció a la literatura grega des dels seus orígens i es comentaran les grans obres literàries, la Ilíada i l’Odissea o la tragèdia.
  4. ELS MICROORGANISMES: ALIATS O ENEMICS? Dra. Marisol Marqués. Els microorganismes són un ampli i divers grup d’organismes microscopis que es troben a la base de la vida a la Terra. Algunes de les malalties més importants en els éssers humans, altres animals i plantes estan causades per microorganismes. No obstant això, també juguen un paper important en la fertilitat del sòl, en l’alimentació humana o en la salut. Processos industrials a gran escala, com la producció d’antibiòtics, d’hormones o enzims d’interès industrial, tenen una base microbiològica i són actualment possibles gràcies a la biotecnologia.
  5. HISTÒRIA MEDIEVAL I MODERNADr. Xavier Baró. L’assignatura pretén oferir una visió bàsica però completa dels dos períodes que s’esdevingueren després de la caiguda de l’Imperi romà d’Occident (476). Tradicionalment els especialistes han denominat aquestes etapes com a medieval i moderna. Seguint aquesta terminologia, apleguem en una sola assignatura els fets més rellevants esdevinguts entre el segle V i el segle XVIII, que presenten una gran quantitat de fets que demostren la continuïtat d’una societat agrària i profundament religiosa.
  6. L’ART DEL CINEMA  Sr. Carlos Jiménez Soria. L’assignatura té com a objectiu l’estudi de les diferents vessants de l’art cinematogràfic, des de l’estètica fins a la narrativa, passant pels aspectes tècnics més fonamentals (muntatge, tipologia de plans, ús del color) i els arquetips mítics —tant masculins com femenins— que han presidit la història del setè art. Al llarg del curs es proposa l’anàlisi de totes aquestes qüestions artístiques, identificables en la selecció de pel·lícules que es visionen en la part pràctica de l’assignatura. 
  7. PSICOLOGIA I ESTILS DE VIDA SALUDABLES. Dra. Paloma Alonso i Dra. Maria Gámiz. Exprimir el present com a resultat de respondre a les qüestions: Qui soc jo? Com són les meves relacions? Potser per aconseguir-ho s’haurà de fer una deconstrucció, és a dir, desmuntar mites sobre la maduresa de la vida i analitzar el paradigma personal, les idees sobre la pròpia identitat. Amb aquesta actitud positiva cada dia es presenta com una aventura impredictible: nous aprenentatges a través dels sentits, les experiències i el mode personal d’interpretar-les. Apreciar intensament la vida des de totes les dimensions de la personalitat saludable: pensaments, afectes i voluntat. També la dimensió de les relacions personals.
  8. FILOSOFIA: L’ENIGMA DE L’ÉSSER HUMÀDr. Xavier Escribano. Un dels trets de la vida humana consisteix en la necessitat d’autoconeixement, és a dir, l’exigència de disposar d’una imatge o fórmula d’interpretació per comprendre’s a si mateix i orientar-se davant la complexitat i els reptes de la seva existència. El nostre curs proposa un breu recorregut per alguns dels conceptes que esdevenen cabdals en aquest esforç d’autocomprensió humana, com són, per exemple, el saber, la natura, el cos, la llibertat o la dignitat. Es tracta, doncs, d’acceptar el repte d’una reflexió antropològica i filosòfica, que ens condueixi a redescobrir l’aspecte enigmàtic, paradoxal i apassionant d’aquesta aventura que compartim com a éssers humans.

om a persones. No hauríem de conèixer aquests mitjans més a fons?

  1. TEMÀTIQUES DE LA FILOSOFIA ACTUAL. Dr. Albert Moya.  L’assignatura es presenta com un curs propedèutic que s’endinsa en una sèrie de qüestions generals que ocupen el pensament filosòfic contemporani. D’aquesta manera, pretén abordar alguns dels conceptes clau que han centrat la reflexió dels filòsofs actuals i que permeten aportar llum i sentit a la interpretació del món contemporani. L’alumne tindrà ocasió de conèixer el pensament i les idees d’alguns d’aquests autors i sobretot podrà fer un diagnòstic propi, precís i ben fonamentat, sobre alguns aspectes que tenen una clara incidència en l’àmbit cultural, social i polític del nostre temps
  2. MÚSICA, ESCOLTA, EMOCIÓ. Sr. Albert Ferrer. Què es la música clàssica? Notes essencials i audicions. Música vocal i instrumental. Com podem entrenar els sentits i desenvolupar el bon gust? De l’afició a l’experiència.
  3. EL NOSTRE TEMPS: HISTÒRIA CONTEMPORÀNIA. Dr. Xavier Baró Partint de la Revolució Francesa (1789), l’assignatura pretén mostrar els principals esdeveniments que ens permetran entendre el món d’avui en dia. Tot i que també s’atendrà a fets del segle XIX, el principal objectiu serà comprendre el segle XX, farcit de guerres, però també d’esdeveniments que obren la porta a l’esperança, fins arribar a tractar temes de l’actualitat, com el canvi climàtic o el fenomen del terrorisme islamista. 
  4. PATRIMONI ARTÍSTIC MEDIEVAL. Dra. Judith Urbano. Analitzarem l’art i l’arquitectura de l’edat mitjana des de la caiguda de l’Imperi romà. Començarem per l’art bizantí i les seves influències en el romànic d’Occident, estudiarem també l’art i arquitectura d’aquest període i acabarem veient les diferents manifestacions del gòtic, tant a nivell europeu, com espanyol i català. El curs es complementarà amb sortides a museus i itineraris per la ciutat.
  5. INNOVACIÓ DESTRUCTIVA O CREATIVA? TENDÈNCIES DEL MERCAT. Dra. Jasmina Berbegal. Vivim en un món cada vegada més ràpid, canviant, on la flexibilitat i la polivalència són les regles del joc. També vivim en un món “glocal”, ens identifiquem amb el territori immediat i volem aportar-hi el nostre gra de sorra, però al mateix temps, no podem deixar de mirar per la finestra i ser conscients que formem part d’un món globalitzat. La distància ja no és una barrera. Les tecnologies de la comunicació i la informació fan possible el que fa només 20 anys semblava impossible. En aquest context, com ho fan les empreses per reajustar-se i sobreviure? Com es poden avançar a les necessitats que vindran? Quines són les tendències del futur? I més encara, podem assegurar que aquests nous models de negoci contribuiran a un món més just i sostenible?
  6. LECTURES IMPRESCINDIBLES DE LA LITERATURA HISPÀNICA. Dr. Marc Sogues. La literatura en espanyol constitueix una de les tradicions més antigues i importants del cànon universal. El curs s’organitza a partir de sessions monogràfiques dedicades a sis punts d’ancoratge que ens permetran comprendre, a grans trets, l’evolució d’aquesta literatura a través dels segles. Es dedicaran dues sessions a la literatura de l’edat mitjana, dues a alguns dels principals textos clàssics narratius i poètics del Segle d’Or, i dues més a sengles obres emblemàtiques del segle XX. L’objectiu és gaudir de la lectura de textos clàssics d’èpoques molt diferents i apreciar-ne les qualitats literàries i els seus trets epocals més distintius, alhora que reflexionar sobre la vigència d’aquests textos i la seva vinculació amb el nostre present.
  7. CIÈNCIA, TECNOLOGIA I SOCIETAT: CLAUS PER ENTENDRE EL SEGLE XXIDr. Gabriel Fernández.  El fort impacte social de tecnologies com la intel·ligència artificial, la robòtica, el Big Data i la biotecnologia requereixen una reflexió profunda. L’assignatura proporciona les claus per desenvolupar una visió crítica i alhora equilibrada, per comprendre quins són els problemes d’arrel i saber on cal buscar les solucions.
  8. GEOGRAFIA DEL MÓN, AVUI. Dr. Sergi Massana. Una aproximació a llocs concrets del món destacant-ne els elements més rellevants i distintius per poder entendre’l més bé: físics o naturals (climàtics, orogràfics), històrics, culturals, polítics o socials i econòmics. En aquesta assignatura farem sessions monogràfiques (aproximacions) a diferents països i regions del planeta: l’Índia, Rússia, el món àrab, Mèxic i Japó.

2n curs (Curs 2020-2021)

  • 1r semestre
  • 2n semestre
  1. MITOLOGIA, TRADICIONS I VALORS EN LA LITERATURA.Dra. Alexandra Guzmán. Els mites clàssics són eterns. Des dels seus orígens com a mode d’explicació del món i de l’home antic, la seva força simbòlica ha traspassat les diferents èpoques i han estat presents en l’art i la cultura occidental. En el curs analitzarem alguns dels mites més famosos de l’antiguitat i farem un recorregut per la seva gènesi i les seves interpretacions posteriors.
  2. EL FET MUSICAL: CONEIXEMENT, COMPRENSIÓ I VIVÈNCIASr. Josep Miquel Mindán. El fet musical és quelcom que engloba molt més que un conjunt de sons ordenats d’una determinada manera. El públic, l’intèrpret, la partitura, l’època, la situació i una infinitat de factors poden fer capgirar el significat i l’experiència del que acostumem a anomenar “música”. Seguint aquests tres estadis intentarem conèixer i comprendre el fet musical per tal d’arribar a una vivència més plena i a una escolta activa i amb criteri dels diferents estils i gèneres musicals, les diferents èpoques de la història de la música i l’origen i significat més profund de la música. La música és un art present a totes les cultures des de l’origen de la humanitat. El món modern occidental ha relegat la música a uns àmbits professionals i elitistes i ha creat divisions entre cultura de primera i de segona. És el moment de reflexionar sobre aquest paradigma.
  3. L’ART DEL RENAIXEMENT I DEL BARROC.Dra. Judith Urbano. En aquest curs farem un repàs per l’art de l’època moderna, això vol dir estudiar els estils anomenats Renaixement i Barroc. Analitzarem les arts i l’arquitectura d’aquest període i completarem el curs amb dues sortides: una al Museu Nacional d’Art de Catalunya per veure pintura i escultura, i a l’altra farem un itinerari a peu per la Barcelona del moment, veient els edificis renaixentistes i barrocs més importants. 
  4. EL MEDITERRANI, PATRIMONI COMPARTIT.Dr. Mohammed Hassan Elrazzaz Elrazzaz. El Mediterrani és un regne de somnis llunyans i realitats dures. Al llarg d’aquest curs, examinarem el concepte de la Mediterrània i la seva evolució des de perspectives múltiples, estudiarem el patrimoni cultural i natural del Mediterrani amb tota la seva diversitat i riquesa, i parlarem d’oportunitats i desafiaments contemporanis que ens poden ajuntar o allunyar. Durant el curs, es treballaran casos pràctics i es realitzaran activitats amb la finalitat d’ampliar l’horitzó dels alumnes i reptar la percepció que tenen del Mediterrani.
  5. HISTÒRIA DE L’ALIMENTACIÓ.Dra. María Ángeles Pérez Samper. L’alimentació és una necessitat vital que els éssers humans compartim amb tots els altres éssers vius. Però els éssers humans hem fet d’aquesta necessitat una complexa construcció social i cultural. Tots estem sotmesos a aquesta mateixa necessitat ineludible, en tots els temps i en tots els llocs, però les solucions han estat diverses.
  6. CURA DE LA GENT GRANDra. María Ángeles de Juan i Dr. Albert Gallart. Gràcies als avanços de la medicina i la tecnologia, entre d’altres, hem augmentat l’esperança de vida. El temps passa, i ens trobem amb freqüència al costat de persones cada vegada més grans. La longevitat suposa un repte. Adaptar-se als canvis de l’envelliment, superar situacions i malalties en situació de fragilitat i vulnerabilitat. En aquesta assignatura tractarem la cura de la gent gran. Com podem ajudar a les persones grans a menjar sense ennuegar-se? A mantenir o promoure la seva autonomia? Com podem cuidar els cuidadors, potser nosaltres mateixos? 
  7. CIÈNCIA PER A NO CIENTÍFICS.  Dr. Josep Clotet. Tractarem 3 temàtiques: 1) L’origen de la vida. D’on venim? Com va sorgir la vida? Aquesta és una pregunta apassionant que la humanitat ha intentat respondre des de sempre i, possiblement, mai acabarà de respondre. A més, per què hi ha tants éssers vius, tan diferents i tan bells? 2) Pandèmies i coronavirus. Malgrat que se’n parla molt, poques vegades es té l’oportunitat de parlar amb experts i tenir dades verídiques. 3) Les mentides de la ciència i pseudociència. Hi ha diversos mètodes racionals per acostar-se a la realitat, i el mètode científic és un dels que més fruit ens ha donat a la humanitat. Aquest mètode, del qual de manera col·loquial en diem “fer ciència”, és una eina que ens permet acostar-nos a la realitat tangible i descobrir-la d’una manera bastant precisa. Però la ciència està feta per homes i dones sotmesos a interessos molt variats que, a voltes, poden mentir.

 

 

  1. GEOGRAFIA DEL MÓN, AVUI II.Dr. Sergi Massana.  Una aproximació a llocs concrets del món destacant-ne els elements més rellevants i distintius per poder entendre’l més bé: físics o naturals (climàtics, orogràfics), històrics, culturals, polítics o socials i econòmics. En aquesta assignatura farem sessions monogràfiques (aproximacions) a diferents països i regions del planeta: la Xina, Austràlia i Oceania, l’Àfrica subsahariana, Turquia i l’Europa balcànica.
  2. ARTISTES CATALANS, AVUI.Sra. Anna Pou van den Bossche. Catalunya és una terra d’artistes. De Plensa a Barceló, de Bohigas als guardonats RCR, coneixerem a fons l’obra dels pintors, escultors i arquitectes contemporanis. Això ens farà redescobrir la nostra pròpia ciutat, el nostre urbanisme i l’art públic que ens acompanya cada dia.
  3. HISTÒRIA D’ÀSIA I DEL PACÍFIC.Dr. Xavier Baró. L’assignatura pretén oferir una visió bàsica però completa d’una part del nostre planeta allunyada geogràficament però cada vegada amb més contacte amb Occident. La macroregió d’Àsia-Pacífic presenta realitats ben diferents, que cal conèixer per entendre el món en què vivim.
  4. FILOSOFIA. ACTUALITAT DEL PENSAMENT CLÀSSIC. Dr. Bernat Torres. El curs presentarà una aproximació a les principals qüestions i reptes que planteja el pensament clàssic. La qüestió dels orígens del pensament filosòfic (per què i quan comencem a filosofar?). Ens enfrontarem a la misteriosa figura de Sòcrates a través de les fonts que ens en parlen. Presentarem la figura de Plató, deixeble de Sòcrates, a través dels seus mites i els seus diàlegs. Finalment, veurem quines propostes de guia de vida ens presenta el pensament clàssic, la persecució del bé s’enfrontarà a la persecució del plaer.
  5. LA UNIÓ EUROPEA EN UN MÓN DE GEGANTS.Sr. Víctor Pou. Des de la perspectiva de la Unió Europea i començant per les seves grans fites històriques, procurarem entendre el món del segle XXI i veure quina alternativa li queda en la nova geopolítica mundial: davant el desplaçament del centre de gravetat econòmic cap a Àsia-Pacífic-Índic; la reemergència de Xina; el replegament de les potències anglosaxones, els Estats Units i el Regne Unit, i el retorn dels imperis: Rússia.
  6. ALTRES RELIGIONS. Dr. Joan Hernández. En la nostra societat, cada vegada més plural i diversa pel que fa a la religió i a la cultura, es fa necessari reconèixer les diverses tradicions religioses que configuren el nostre món actual. Aquesta assignatura pretén fer una introducció a les religions no cristianes: judaisme, islam i religions orientals. Aquesta aproximació parteix de l’estudi del fet religiós des de la perspectiva antropològica, sociològica, històrica i teològica, entrant en el coneixement des de la quotidianitat del seus ritus, celebracions, organitzacions i pràctiques religioses actuals.
  7. HISTÒRIA DE LES DONES. Dra. Mariela Fargas. El curs se centra a conèixer com s’ha anat construint el ser dona al llarg de la història europea, des dels seus fonaments clàssics i el cristianisme, però també com han viscut les dones entre els models culturals i les experiències vitals, que passaven principalment per la família.
  8. LECTURES IMPRESCINDIBLES DE LA LITERATURA CATALANA.Dr. Marc Sogues.  Des de la poesia de Jordi de Sant Jordi i Ausiàs March, fins a Camí de Sirga de Jesús Moncada (1988), cada sessió es dedicarà a un tema diferent i tindrà una mateixa dinàmica: el professor realitzarà una breu presentació de l’autor que es comentarà, i dels seu context històric i cultural. A continuació, es llegiran i comentaran els textos escollits. Els minuts restants es dedicaran al debat i als dubtes.
  9. CIÈNCIA I RELIGIÓ.  Dr. Josep Corcó. Les relacions entre ciència, cultura i religió són complexes i, a la vegada, claus per entendre el món d’avui. La dificultat principal per tractar sobre les relacions entre aquestes tres activitats humanes és la necessitat de fer-ho de manera interdisciplinària. En un context acadèmic, en el qual s’ha optat per la hiperespecialització, és necessari, més que mai, integrar coneixements de diferents disciplines en l’estudi de temes que són molt rellevants per comprendre tant la naturalesa com la societat humana.
  10. ORGANISMES INTERNACIONALS I DRETS HUMANS.  Dra. Maria Mut. El nostre món es caracteritza per una creixent internacionalització. Els estats han de complir amb la normativa internacional i executar les decisions judicials que es prenen als tribunals internacionals. És per aquest motiu que es fa necessari conèixer els principals subjectes i actors internacionals. En aquest curs intensiu explicarem, primerament, el funcionament i les competències de la principal organització internacional d’àmbit general de la comunitat internacional, l’ONU, i dels seus principals organismes especialitzats, com l’OMS, la FAO i l’UNESCO. El moment de pandèmia que estem vivint ens permetrà debatre i analitzar la tasca d’aquestes organitzacions. La segona part d’aquest curs la dedicarem a l’anàlisi dels drets humans, analitzarem els principals instruments normatius que els regulen, com la Declaració Universal dels Drets Humans o el Conveni Europeu de Drets Humans i el sistema que garanteix el seu compliment. Així mateix, explicarem les sancions que es deriven de la violació sistemàtica i generalitzada dels drets humans i que ha donat lloc als anomenats crims internacionals, d’entre els que s’inclouen: el genocidi, crims contra la humanitat i crims de guerra.

Tallers

Tallers 

Els alumnes matriculats al mòdul poden optar també a tallers optatius.

Els tallers es realitzaran en funció del nombre de persones interessades.

Us podeu inscriure al taller que us interessi més. Hi ha un nombre mínim de participants i un cop assolit el nombre mínim, se us avisarà convenientment.

  • TIC
  • Anglès
  • Català
  • Música clàssica
  • Coral
  • Expressió creativa
  • Teatre
  • Senderisme
  • Voluntariat
  • Grup de lectura
  • Debats d’actualitat

Prerequisits i admissió

Requisits 

El Campus de l’Experiència es dirigeix a persones de més de 50 anys.

No es requereix cap títol previ. 

Preinscripció

La preinscripció del 1r curs del Campus de l’Experiència està oberta des del 10 de juliol fins al 30 de setembre de 2020. Per fer-la efectiva, és necessari omplir el formulari d’inscripció..

Els alumnes que hagin acabat el 1r o el 2n curs no necessiten preinscriure’s i poden matricular-se directament en el curs següent.

Matrícula

Termini: de l’1 al 30 de setembre

Vida universitària

Dades bàsiques

Calendari

Horari

Mòdul Introductori: 

  • Fase 1 virtual – maig i juny: dimarts i dijous de 17.30 h a 18.30 h
  • Fase 2 presencial – setembre: dimarts i dijous de 16 h a 17 h i de 17.30 h a 18.30 h

1r i 2n curs:

  • Inici: mes de setembre cada dimarts i dijous de 16 h a 17 h i de 17.30 h a 18.30 h  

Tallers: horari propi 

Sortides

Cada mes hi ha prevista una sortida o activitat extraordinària.
Viatge per determinar.

Crèdits

  • Mòdul Introductori: 4 crèdits
  • 1r curs: 16 crèdits
  • 2n curs: 16 crèdits
  • Tallers: 6 crèdits

Preus

Mòdul Introductori: 200 €

Curs complet: 600 € (a abonar 350 € al setembre i 250 € al gener)

El preu de cada taller és de 100 € per persona i taller.

El cost de les sortides i del viatge no està inclòs en la matrícula.

Matrícula

Termini: de l’1 al 30 de setembre

(Un cop feta la preinscripció, la Universitat es posarà en contacte amb cada alumne perquè faci efectiva la matrícula).

Ubicació

Campus Barcelona. Edificis Gamma i Delta 
C/ Terré, 11-19
08017 Barcelona

Accés

En autobús: línies V9H2 i V7 

Pàrquing gratuït a l’edifici per als alumnes matriculats. 

Direcció

Dr. Jordi Miralbell  

Direcció acadèmica

Dr. Salvador Vidal 

Contacte

campusexperiencia@uic.es  
(+34) 93 254 18 00