Universitat Internacional de Catalunya
Programació Televisiva
Altres llengües d'impartició: anglès, castellà,
Professorat
Email.
Presentació
Requisits previs
No.
Objectius
- Comprendre els fonaments dels sistemes de mesura d'audiències i la seva funció dins del sector audiovisual.
- Analitzar els principals indicadors i metodologies utilitzats per a l'obtenció i interpretació de dades de consum audiovisual en entorns tradicionals i digitals.
- Comprendre l'aplicació de les dades d'audiència en la planificació, la programació i la presa de decisions estratègiques dels operadors audiovisuals.
- Analitzar les estratègies de programació televisiva i la seva relació amb la captació, fidelització i segmentació d'audiències.
- Valorar la incidència de les audiències tant en el mercat primari com en el mercat secundari dels continguts audiovisuals.
- Comprendre l'impacte de la transformació digital i de les noves plataformes en els models de consum audiovisual i en les estratègies de programació.
- Desenvolupar la capacitat d'interpretar dades d'audiència per a l'avaluació crítica de la programació i de les estratègies de distribució de continguts.
- Aplicar els coneixements adquirits a l'anàlisi de casos reals de programació televisiva i consum audiovisual.
Continguts
- Metodologies per a la mesura i anàlisi d'audiències
- Anàlisi d’audiències de televisió
- Estratègies de programació televisiva
- Audiències digitals: sistemes de mesura, anàlisi i optimització
- Audiències socials
- Audiències cross-mèdia
- Mesura i anàlisi de continguts audiovisuals
Mòdul II: Audiències de ràdio i programació:
- La tasca de programació en ràdio i àudio: eines qualitatives i quantitatives
- Models de programació tradicionals: formats de ràdio generalista i ràdio temàtica.
- Transformació digital. Noves plataformes, noves audiències. Podcasting.
- Visió general de l'evolució del mercat de les audiències segons formats
- Caracterització del mercat estatal i el mercat català.
- El futur de la programació en ràdio i en àudio
Bibliografia i recursos
Bonet, M., & Sellas, T. (2019). Del flujo al stock: El programador radiofónico ante la gestión del catálogo digital. Profesional de la Información, 28(1). https://doi.org/10.3145/epi.2019.ene.09
Espinosa-Mirabet, S., Gutiérrez, M., & Martí-Martí, J.-M. (2021). RAC 1: Análisis de un caso de éxito de emisora de radio. Profesional de la Información, 30(3), e300303. https://doi.org/10.3145/epi.2021.may.03
Gallardo-Camacho, J., & Pulido Núñez, F. (2022). Radiophonic genres with the most audience in Spain: From waves to podcast. TECHNO REVIEW. International Technology, Science and Society Review / Revista Internacional de Tecnología, Ciencia y Sociedad, 11(1), 69–87. https://doi.org/10.37467/gkarevtechno.v11.3075
Pedrero-Esteban, L. M., Marín-Lladó, C., & Martínez-Otón, L. (2022). La programación radiofónica en la era del consumo bajo demanda: Evolución de la oferta generalista en España (1999–2020). Estudios sobre el Mensaje Periodístico, 28(2). https://doi.org/10.5209/esmp.80720