Comunicació i Informació Cultural

Tipus de programa
Cursos d'especialització
Durada
des del 09-01-2023 al 31-03-2023
Crèdits
3 ECTS
Preu
162,00€ / ECTS x 3 = 486,00€. *Preus corresponents a l’any acadèmic 2022-2023.
Places
10
  • Inici
  • Programa
  • Requisits d'admissió
  • Beques i finançament

Tots els sectors culturals han de tenir un bon recolzament en comunicació per assegurar-se l’èxit. I ja entrat al segle XXI, el camp de la comunicació s’està renovant. Han sorgit nous mitjans on cal ser presents, s’han diversificat molt els canals a través dels quals el públic s’informa de l’oferta cultural, el públic és molt més selectiu i més coneixedor del que vol i el que li agrada, i hi ha un gran camp per recórrer en la incentivació d’hàbits nous de consum cultural.

En aquest curs es planteja posar al descobert els reptes actuals de la comunicació cultural a través de casos que exemplifiquen com els diferents sectors culturals s’hi enfronten cada dia, en el present.

Objectius

  1. Entendre i conèixer la comunicació cultural en tots els seus aspectes
  2. Dotar als alumnes de coneixements amplis i de recursos que els permetin afrontar-se a la realitat de la comunicació cultural
  3. Conèixer les bases, la metodologia i l’aplicació de les tècniques de comunicació en els diferents sectors culturals
  4. Analitzar i debatre els casos pràctics de cadascun dels sectors

Direcció i coordinació

Direcció
Dra. Marta Crispí Cantón
Llicenciada en Geografia i Història per la Universitat de Barcelona. Doctora en Història de l’Art per la Universitat Autònoma de Barcelona, Máster en museología per la Universidad de Alcalá de Henares.
Ha estat professora de la Universitat Autònoma de Barcelona, la Universitat de Girona i la Universitat Internacional de Catalunya. Ha treballat com a responsable de continguts al projecte museològic i avantprojecte museogràfic de Linguamón Casa de les Llengües realitzat pel Laboratori de Cultura de la Fundació Barcelona Media, com a tècnica de museus a la Museu Diocesà i Comarcal de Solsona i ha estat la directora del projecte de difusió de la visita del monestir de Sant Joan de les Abadeses contractat pel Consorci Ripollès Desenvolupament. Ha publicat diversos articles i sobre art medieval i iconografia en revistes i catàlegs d’exposicions. Des d’agost del 2012 és la directora del Màster Universitari en Gestió Cultural de la Universitat Internacional de Catalunya.

Coordinació acadèmica
Naghieli Amarista
Llicenciada en Història de l’Art amb especialització en Arts Plàstiques per la Universitat Central de Veneçuela (2006). La seva tesi va investigar el tema de la transformació de la comunicació entre l’espectador i l’obra d’art a través de la interactivitat digital. Part d’aquesta recerca va ser publicada al llibre Estéticas del Media Art, editat pel grup EUMEDNET, de la Universitat de Màlaga. Màster en Gestió Cultural per UIC Barcelona (2014), ha estat assistent de recerca a l’Institut d’Investigacions de la Comunicació de la Universitat Central de Veneçuela (ININCO-UCV). Ha treballat com a assistent de catalogació i conservació en el fons de Garanties de Dipòsits i Protecció Bancària de Veneçuela, i també ha estat gestora i comunicadora cultural a SWAB Barcelona, Fira Internacional d’Art Contemporani. Amb especialització en Arts Plàstiques.

Section

Pla d'estudis i assignatures 2022-2023

Assignatures del curs 1 Tipus Període ECTS
Comunicació i Informació Cultural Tipus: OB Període: Segon trimestre ECTS: 3
  • ECTS: European Credit Transfer System
  • Període: període del calendari
  • (a): assignatures impartides en anglès

Professors

Tere Pérez

Llicenciada en Medicina i Cirurgia per la Universitat Autònoma de Barcelona. Especializada en Psiquiatría por la Universidad Central de Barcelona i certificat d'Expert en Ceremonial i Protocol del Consell Superior de Relacions Públiques d'Espanya. Es va encarregar del Departament de Relacions Públiques i Premsa del Festival Grec de Barcelona el 1984 i el 1985; del Mercat de les Flors, el 1986; de l’Institut d’Humanitats de Barcelona, el 1987 i el 1988, i del Grup Balañá, entre el 2000 i el 2007. Va ser encarregada de Relacions Públiques i Protocol del COOB’92 (Comitè Organitzador dels Jocs Olímpics de Barcelona) i de l’Olimpíada Cultural entre el 1988 i el 1992, i de la Fundació Teatre Lliure del 1993 al 1998. Des del 1993 és relacions públiques del Centre de Cultura Contemporània de Barcelona.

Maria Ribas

Consultora cultural independent. Màster en Periodisme per El País -Universitat Autònoma de Madrid.  Llicenciada en Ciències Polítiques i Sociologia per la Universitat Autònoma de Barcelona. Llicenciada en Estudi dels Mitjans d'Informació por la Universitat Autònoma de Barcelona. Ha treballat per als periòdics espanyols ‘El País’, ‘La Vanguardia’, y ‘El Periódico de Catalunya’. Ha estat Cap de Premsa cultural de Fundació La Caixa (2001-2008). Cap de premsa i relacions públiques en el Museu d'Art Contemporani de Barcelona, MACBA (2008-2012). Des de febrer de 2013 és membre fundador del diari digital catalunyaplural.cat, associat al eldiario.es.

 

Requisits d'admissió

Sol·licitud d'admissió

Per inscriure't o rebre més informació, si us plau, omple el formulari d'admissió.

 

Criteris d'admissió

Si estàs interessat en aquest curs de formació contínua de la UIC, pots realitzar el procés d'admissió seguint aquests senzills passos:

  1. Emplena el formulari de sol·licitud d’admissió
  2. Lliura personalment a la Secretaria de la Facultat d'Humanitats (Immaculada 22, 08017, Barcelona) o per correu electrònic (infohuman@uic.es) la documentació següent:
  • 2 fotografies de mida carnet
  • Fotocòpia del DNI o el passaport
  • Currículum vitae actualitzat
  • Carta de motivació

Beques i finançament

Preu

Curs 2018/2019

  • 420 € (3 crèdits a 140 €/cr.)

Descomptes

10% de descompte per a membres de l’Associació d’Antics Alumnes i Amics de la UIC.

A més a més, alguns col·lectius poden disposar de descomptes especials en programes determinats, que s'especifiquen a cada una de les fitxes